ارگونومی در کنترل کیفیت
ارگونومی در کنترل کیفیت
Ergonomics in quality control
چکیده:
این مقاله به مسئله کنترل کیفیت محصول, با توجه خاص به طراحی ارگونومیکی سیستم تولید می پردازد. هدف کلی این است که رهیافت هایی جهت طراحی محیط کار ارائه شود تا بدین ترتیب وضیظه کنترل کیفیت و شیوه مطلوب انجام پذیرد. نکته حائز اهمیت درک و پذیرش این مطلب است که اپراتور یکی از مهمترین جزائ نظام انسان – ماشین است. طبق نظریه بیبرمن «بخش انسانی این سیستم در خود توجهی خاص است: اپراتور انسانی بعنوان عنصر حساس و بحرانی در هر نظام انسان – ماشین اطلاعات را دریافت کند و پردازش می کند و سپس بر اساس ان, جهت هدایت و کنترل نظام واکنش نشان می دهد». کیفیت معمولا تصویری از یکنواختی را به ذهن می اورد که برای وضع استاندارد ها و یا میزان مطلوبیت محصول بکار می رود. تعریف دیگر کیفیت عبارت از ویژگی ها و توانمندی های یک محصول یا خدمات برای برطرف کردن یک نیاز معین است.
مقدمه
یکی از اهدافی که همه به دنبال آن هستیم. انجام وظیفه با کیفیتی بالا و ثمر بخش است. در سرتاسر چرخه فعالیت یک نظام تولیدی اصطلاح کیفیت مطرح است. کنترل کیفیت را می توان در مرحله طراحی نظام تولیدی, بهره برداری, فرایند های تولیدی, مرحله توزیع محصول و همچنین بازرسی محصول نهایی مطرح کرد.
موضوعات:
-
چکیده
-
مقدمه
-
کنترل کیفیت
-
ارگونومی (انتروپومتری, سیستم های تصویری و صوتی)
-
نتیجه گیری
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...
سلام این مقاله چند صفحه است؟
سلام. 11 صفحه