• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • انجمن
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولات
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
    • سفارش ترجمه
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو
خانه پاورپوینت بهداشت حرفه ای(ppt) پاورپوینت ایمنی اداره
شیفت کاری shift work

پاورپوینت ایمنی اداره

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: پاورپوینت بهداشت حرفه ای(ppt)لینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=986

پاورپوینت ایمنی اداره

2013-05-11/0 نظرها/در پاورپوینت بهداشت حرفه ای(ppt) /توسط Sirvan Sheikhi/لینک کوتاه https://acgih.ir/?p=986

پاورپوینت ایمنی اداره

پاورپوینت ایمنی اداره

فرمت: PPT   تعداد صفحات: 66

 

موضوعات:

  • استاندارد OSHA برای ایمنی اداره چیست؟
  • برای شما کمیته خطر چه معنی می دهد؟
  • پتانسیل های خطر مواد شیمیایی اداره
  • برگه اطلاعات شیمیایی مواد
  • الزام وجود برچسب
  • ارگونومی در اداره
  • تونل کارپال
  • تراکم عصب میانی
  • اطلاعات بدن
  • ایستادن
  • کار با کامپیوتر
  • مشکلات عمده و عمومی صفحه کلید و راه حل آن
  • موس
  • مانیتور
  • ایمنی پشت
  • آیا ما قابلیت انعطاف داریم؟
  • حمل دستی اجسام
  • بلند کردن بار و کمر
  • لغزیدن،سکندری خوردن و سقوط
  • دلایل لغزش،سقوط و خواب آلودگی
  • هنگامی که خوابید چه اتفاقی می افتد؟
  • برای پیشگیری از خواب آلودگی چه باید کرد؟
  • چه اتفاقی می افتد وقتی که می لغزید؟
  • سقوط
  • ایمنی پله
  • بالا رفتن از نردبان
  • قفسه های بایگانی
  • استرس
  • مصونیت و ایمنی
  • وقتی در اداره یک آتش سوزی رخ داد شما باید چه بکنید؟
  • پیشگیری از آتش
  • چه کنید اگر آتش اتفاق افتاد؟
  • خطرات الکتریسیته

اهمیت موضوع:

  • هرساله 6 میلیون حادثه شغلی داریم
  • هر ساله 500 هزار کارگر بر اثر خواب الودگی، لغزیدن یا سقوط صدمه می بینند.
  • 40 هزار حادثه در ادارات به دلیل نبود وقت کافی برای کار اتفاق می افتد.
  • تغییر شیوه کار و رفع خطرات محل کار از حوادث پیشگیری می کنند.

استاندارد OSHA برای ایمنی اداره چیست؟

باوجود این که آیین نامه ی خاصی برای ایمنی اداره وجود ندارد،به چند مورد زیر مربوط است:

  • 1910.1200 – Hazard Communication
  • 29 CFR Subpart D – Walking-Working Surfaces
  • 1910.38 – Employee Emergency Plans and Fire Prevention Plans
  • Others depending on the office environment

در حال حاضر بر پایی مکان های کار مناسب با آیتم هایی می توانند از حوادث پیشگیری کنند. این موارد شامل :

  • کاهش خطر اختلالات اسکلتی عضلانی
  • کاهش استرس های فیزیکی بر بدن
    • آگاهی در مورد اطراف
    • کاهش خشونت و بی حرمتی
  • خطرات الکتریکی و حریق رایج و چگونگی مقابله با آن ها
  • چگونگی شناسایی مواد خطرناک و کار کردن با آن ها به طور مناسب
  • تقاضای برنامه ریزی برای امور اورژانسی
  • نیاز به فعالیت های اورژانسی مختلف که می تواند اتفاق افتد شامل اجتماع یا فراخوان

توجه کنید ممکن است شما در پایان بپرسید:

  • نام دلایل اختلالات اسکلتی عضلانی و چگونگی مقابله با آن ها
  • موقعیت صندلی، مکان های کار یا ابزار مناسب
  • نمایش روش های مناسب بلند کردن بار و انتقال جعبه های کوچک
  • شرح چگونگی کشیدن و شل کردن بدن هنگام کار
  • لیست روش های پیشگیری از خواب آلودگی، لغزش و سقوط
  • لیست روش های کاهش استرس
  • نشانه ها و علایمی که ممکن است یک کارگر برای کمک به آن ها نیاز داشته باشد
  • لیست روش های پیشگیری از آتش و اینکه چه کنیم اگر یک حریق رخ ده
  • لیست روش های مناسب برای قطع جریان برق سیم
  • شناسایی مواد خطرناک در اداره
  • توضیح در مورد برگه اطلاعات شیمیایی مواد که ممکن است در اداره پیدا شود
  • مثال هایی از اقدامات فوری و اورژانسی در مورد پیشامدها ارایه دهید
  • توضیح در مورد چگونگی کمک های اورژانسی گروهی
  • مکانی که تدارکات کمک های اورژانسی در انجا ذخیره می شوند
  • دو روش ترک محل های کار در زمان های اضطراری
  • توضیح در مورد مکانی که می توانند بعد از تخلیه مکان کار در انجا جمع شوند

برای شما کمیته خطر چه معنی می دهد؟

روشهای کنترل خطرات

مقصود از این بخش اطمینان در مورد خطرات مواد شیمیایی تولید یا وارد شده است که ارزیابی می شوند و هم چنین اطلاعاتی در مورد این خطرات به کار مندان و مستخدمین فرستاده می شود. 1910.1200 (a) (1)

پتانسیل های خطر مواد شیمیایی اداره

  • تمیز کردن فرآورده ها و مواد اصلی تولیدی
  • جوهر پرینتر و دستگاه های کپی
  • رنگ ها و جوهر های مخصوص
  • غلط گیر های مایع
  • تخته پاک کن
  • نشانگر های مورد استفاده برای تخته وایت برد و نمودار ها

نکته: استانداردها مواد شیمیایی کمیاب مورد استفاده توسط کارمندان را پوشش نمی دهد مانند toner or whiteout

برگه اطلاعات شیمیایی مواد

فرق MSDS با SDS چیست؟

برای تمام مواد شیمیایی خطرناک باید یک MSDS تهیه کرد. آن ها باید در طول مدت کار در دسترس باشند.

الزام وجود بر چسب و بر چسب: ظرف محتوی مواد شیمیایی خطرناک باید برچسبی حاوی اطلاعات زیر داشته باشند:

  • هویت مواد شیمیایی
  • هشدار های اختصاص یافته
  • نام و آدرس شرکت وارد کننده / تولید کننده ی محصول یا حزب مسئول آن

ارگونومی در اداره

ارگونومی چیست؟ ارگونومی دانش مهندسی مکان های کار برای کاهش فشار بر بدن انسان است. در ارگونومی اداره اختلالات مربوط به استرس ها و مشکلات ارگونومی، کار با کامپیوتر، پرونده سازی در اداره و فعالیت های شدید یا تکراری مهم است مورد توجه قرار گیرد.

MSD اختلالات اسکلتی عضلانی که شناخته شده اند شامل: CTD اختلال آسیب تجمعی و CTS سندرم تونل کارپ

تونل کارپال یکی از شایع ترین انواع CTD سندرم تونل کارپال است. التهاب غلاف های محافظ اطراف تاندون های مچ دست

سندروم تونل کارپ

سندروم تونل کارپ

التهاب و متعاقب آن ضخیم شدن غلاف باعث تراکم عصب میانی و فشار بر تاندون می شود که به درد و بی حسی منجر می شود.

سندرم تونل کارپال تنها یکی از اختلالاتی است که توسط آسیب های تکراری یا تجمعی ایجاد می شود. در محل تمام مفصل ها از جمله گردن، شانه، زانو، آرنج و … در برابر مشکلات مشابه آسیب پذیر هستند. نشانه های تشخیص و درمان آنها مشابه اند. تمرین و کشش بدن برای بدن مفید است.

در اختلالات اسکلتی عضلانی ماهیچه، عصب، زردپی (تاندون)، رباط، غضروف، مفصل و ستون فقرات پشتی دچار آسیب می شوند.

دلایل عمده MSD (اختلالات اسکلتی عضلانی) عبارتند از:

  • پوسچر های نامناسب و زشت
  • حرکات تکراری بلند کردن بار
  • فشار و استرس
  • نیروی بیش از حد
  • ارتعاش

بیشتر اوقات تغییر در شیوه کار و رفع استرس مشکلات را رفع می کند.

بهترین شیوه برای پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی تغییر در شیوه کار کردن برای کاهش استرس غیر ضروری بر بدن است.

  • یادگیری شناسایی و مقابله با پوسچر های awkward
  • مرتب کردن محل کار و کار خود برای این که ماهیچه ها را آرام و شل نگه دارد.
  • جابجا کردن کار، به جای جابجا کردن بدن برای انجام کار
  • سعی در اینکه کار را در محدوده ی بدن و نزدیک کمر انجام دهید.

اطلاعات بدن

آزمایش های منظم جسمی برای اگاهی نسبت به پوزیشن و مشکلات ماهیچه ای انجام دهید.

  • کش آوردن و حرکت ماهیچه های سفت در جهت عکس و مقابل.
  • انداختن شانه ها به سمت عقب و پایین.
  • چرخاندن چشم ها و خیره نشدن به یک جا.
  • ایجاد یک گودی کم عمق در شکم هنگام نفس کشیدن.

ایستادن

  • با خستگی که در اثر ایستادن زیاد در یک مکان ایجاد می شود، با حرکت و کشیدن بدن با آن مقابله کنید.
  • پاها را روی سکو، چهار پایه یا نیمکت قرار دهید. کفل و زانو را خم کنید و فشار قسمت پایینی و پشتی را از بین ببرید.

کار با کامپیوتر

ارگونومی کامپیوتر دکتر معتمدزاده

ارگونومی کامپیوتر دکتر معتمدزاده

مقدمات کامپیوتر، اصول اولیه ارگونومی در اداره است که هر روز به آن رسیدگی می شود و به تعداد کارکنان استفاده کننده از آن بستگی دارد. جنبه های مانیتور، کیبورد، صندلی و موس در مورد کامپیوتر، اهمیت طراحی مناسب برای شما و کار شما با کامپیوتر را نشان می دهد.

صفحه کلید: بیشترین موارد تونل کارپال از طراحی، تهیه و یا کاربرد صفحه کلید نامناسب ناشی می شود. روش هایی که شما می توانید با قرار دادن کیبورد در جای مناسب نتیجه بهتری بگیرید عبارتنداز:

  • میز قابل تنظیم یا صندلی با ارتفاع زیاد
  • سینی صفحه کلید قابل تنظیم باشد
  • وضعیت خودتان که باید در فاصله دور و راحت قرار بگیرید

 

ارگونومی در کار با صفحه کلید

ارگونومی در کار با صفحه کلید

مشکلات عمده و عمومی صفحه کلید و راه حل آن

ناخن بلند (آنها به شما اجازه نمي دهند به كليدها درست دست بزنيد بنابرين مچ دست پيچ مي خورد)

ناخن ها را كوتاه كنيد

استفاده از نيروي زياد (صفحه كليد حساس است و نياز به يک تماس كوتاه دارد)

به كليد ها خيلی آرام ضربه بزنيد
استفاده از روش hunt and peck

روش تايپ با تماس را فرا گيريد

حركت تمام دست يا مچ برای ضربه زدن به كليد ها

دست و مچ خود را آرام و بي حركت نگه داريد. فقط انگشتانتان را حركت دهيد.

 

موس:

ارگونومی موس - Mouse Ergonomics

ارگونومی موس – Mouse Ergonomics

دو نکته در مورد موس اهمیت دارد:

  1. محل قرار گرفتن حتی الامکان باید نزدیک صفحه کلید باشد تا بازو، دست، مچ یا آرنج به سهولت به آن دسترسی داشته باشند.
  2. تناسب موسی که مناسب دستتان باشد انتخاب کنید.

مانیتور: در مورد مانیتور نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • مکان قرار گرفتن مانیتور
  • کیفیت مانیتور
  • روشنایی مربوط به پرده نمایش

صندلی

صندلی شما باید در حد ممکن قابل تنظیم باشد:

  • تا به شما اجازه دهد بدون خم شدن به سمت جلو یا کشیدن شانه ها به بالا به کار دسترسی داشته باشید.
  • ارتفاع نشیمنگاه را موازی کف نگه دارید و پاهایتان را روی سطح صاف روی کف زمین نگه دارید.

نشستن به طور صحيح

 

نحوه صحیح نشستن پشت میز

نحوه صحیح نشستن پشت میز

به ياد داشته باشيد نشستن روی قسمت عقبی بدن سخت تر از ايستادن است.

  • تنبلی نکنید، پاهایتان را به صورت ضربدری روی لبه ی صندلی قرار دهید.
  • از صندلی استفاده کنید که مهره کمرتان را به صورت خمیده و هم تراز نگه دارد.
  • کتف خود را مقابل پشتی صندلی قرار دهید.
  • یک زیرپایی که پشت شما را راحت نگه دارد استفاده کنید.

آیا ما قابلیت انعطاف داریم؟ خم شدن کمر 10 مورد به استرس و فشار کمر می افزاید.

حمل دستی اجسام

حمل ارگونومی بار

حمل ارگونومی بار

  • پاهایتان را جدا نگه دارید و برای تعادل اندکی بلنگید.
  • زانو و کفل خود را خم کنید.
  • پشت خود را صاف نگه دارید.بار را نزدیک بدن نگه دارید،به ارتفاع کمر.
  • هرگز همراه با بلند کردن بار کمر خود را خم نکنید.
  • از پاها برای برداشتن قدم های کوتاه استفاده کنید.

هنگامی که کسی در حمل بار به شما کمک می کند:

  • نوع بدن و توانایی او با شما متابقت داشته باشد.
  • قبل از هر حرکت طبق برنامه عمل کنید.
  • همزمان بار را بلند کنید.
  • بارهای سنگین را دست کم نشمرید.
  • هنگام زمین گذاشتن مواد، اشخاص قد بلند باید خودشان را با افراد کوتاه قد تطبیق دهند.
  • بار را نزدیک بدن نگه دارید وقتی مواد را زمین می گذارید.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پاورپوینت مشاهده کنید.

 

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 4.4 MB فرمت: PPT آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

هر گونه سوالی در رابطه با پاورپوینت ایمنی اداره داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

 

حتما بخوانید:

⇐ بهداشت حرفه ای و ارگونومی در دفاتر اداری

⇐ چک لیست بازدید از بخش اداری (ستادی)

⇐ دستورالعمل ایمنی در دفاتر اداری

 

4 / 5 ( 1 امتیاز )
تگ ها : پاورپوینت ایمنی اداره
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • Share on WhatsApp
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2012/12/شیفت-کاری-shift-work.jpg 300 615 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2013-05-11 00:39:312020-04-10 14:40:20پاورپوینت ایمنی اداره
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

دسته‌ها

ورود
عضویت

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران Mohammad.mn
  • آواتار کاربران narges.heydari
  • آواتار کاربران aziarefi
  • آواتار کاربران 182917ALI
  • آواتار کاربران niusha barahimi
  • آواتار کاربران roozbeh666
  • آواتار کاربران srmoradi
  • آواتار کاربران Aliaskar
  • آواتار کاربران 3770180615
  • آواتار کاربران fatemeh taghavi59

تعداد کل کاربران ویژه: 6606

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • تبلیغ شما در این مکان
  • تبلیغ شما در این مکان
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه - تعداد افراد مشترک تعداد افراد فید برنر
  • نماد اعتماد الکترونیکی 2 ستاره
قبليبعدي
12
  • 09338413734
  • آ.غ - بوکان - خیابان 55
تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارتباط با ما
  • ارسال مطلب
  • درباره ما و قوانین سایت
رفتن به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 35893 نفری مهندسین سایت بپیوندید
معادله را حل کنید: − =

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم.

معادله را حل کنید: + =

برگشت برای ورود به سایت