چک لیست ایمنی بهداشت حرفه ای

دستورالعمل ایمنی در دفاتر اداری

دستورالعمل ایمنی در دفاتر اداری

(Office Safety)

محیط های اداری نیز همانند محیط های کاری ممکن است دارای خطرات بالقوه ایمنی و بهداشتی باشند. افراد زیادی از پرسنل ستادی در دفاتر مشغول کار هستند خطرات موجود را می توان با طراحی و چیدمان درست اجسام حذف کرد یا کاهش داد.

نکات و دستورالعمل های ایمنی مربوط به فاتر اداری به صورت زیر هستند:

1- دفاتر ادارای را همیشه تمیز و پاکیزه نگه دارید.

2- حداقل فضای لازم برای هر فرد در فاز طراحی در نظر گرفته شود.

3- وسایل و تجهیزات تهویه ی مطبوع در نظر گرفته شود.

4- مجاری تهویه و کانال ها را به فیلترهای مخصوص ضد باکتری, قارچ و عوامل بیولوژیکی مجهر کنید.

5- وسایل بهداشتی و رفاهی لازم مانند ابسرد کن, چای ساز و … در نظر گیرید.

6- آب آشامیدنی به مقدار کافی و در دسترس همه باشد.

7- تجهیزات لازم برای اویختن لباس در دفاتر تعبیه شود.

8-  سرویس های بهداشتی به تعداد پرسنل ساخته و نصب شود.

9- سطوح راه رو ها, راه پله ها, طبقات و … همیشه تمیز, مرتب و بدون لغزندگی باشد.

10- افراد در رابطه با اصول ارگونومی (نشستن, برخاستن, کار با کامپیوتر, حمل دستی بار و … ) آموزش ببینند.

11- قسمت های خطرناک داغ و گردنده وسایل و تجهیزات اداری حفاظ گذاری شوند.

12- تمام افراد باید با قوانین ایمنی ( تخلیه اضطراری, آتش سوزی, ایمنی برق  و … ) اموزش ببینند.

13- کپسول های اتش نشانی مناسب و به تعداد کافی نصب شده و افراد از نحوه عملکرد مپسول آتش نشانی مطلع باشند.

14- جبعه کمک های اولیه به همراه تجهیزات لازم آن در محل کار نصب شود.

15- روشنایی محل کار, راهروها, اتاق ها, راه پله و  … متناسب با استاندارد باشد.

16- تجهیزات و لوازم اداری باید در وضعیت خوبی بوده و کاملا در جای خود مهار شوند.

17- زمانی که کار ندارید کشو های میز و فایل و دراور را ببندید.

18- تمام تجهیزات وسایل برقی مانند کولر, بخاری و … را در پایان وقت اداری خاموش کنید.

19- سیم های برق را از زیر فرش, لولای در, محل تردد افراد و … عبور ندهید.

20- پنکه و بادبزن ها باید دارای تیغه های پلاستیکی به دلیل خطر آتش سوزی ممنوع است.

21- استفاده از سطل زباله پلاستیکی به دلیل خطر آتش سوزی ممنوع است.

22- سیستم های برقی و تجهیزات آتش نشانی را به طور مرتب بازرسی کنید.

23- از تجمع بیش از حد مواد قابل اشتعال مانند کاغذ, کارتن پارچه … در محل کار جلوگیری کنید.

24- سیگار کشیدن در محیط کار اداری ممنوع است.

پیامHSE

پیشگیری بهینه سازیم, تن زدرمان خسته شد!

دستورالعمل ایمنی در دفاتر اداری
مهندس لطفا به این مطلب امتیار دهید

متولد آذر 1369. کارشناس بهداشت حرفه اي ناپیوسته از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشم. باتوجه به پراکندگی موضوعات تصمیم به راه اندازی این سایت گرفته ام و در این راستا به یاری همه مهندسین نیازمندم. انشا... بتوانیم به کمک همه، سایت پر محتوایی برای همکاران داشته باشیم.
با عضویت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی ACGIH از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!! تعداد افراد فیدبرنر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *