ACGIH.IR-ایمنی و بهداشت حرفه ای

پیشرفت های نظم‌ دهنده در قوانین OSHA و EPA

پیشرفت های نظم‌ دهنده در قوانین OSHA و EPA
رتبه 4 از بین 1 رای

پیشرفت های نظم‌ دهنده در قوانین OSHA و EPA

پیشرفت های نظم‌ دهنده در قوانین OSHA و EPA

 فرمت:word    تعداد صفحات: 10

اهداف:

  • آشنایی با عناصر کلیدی در ایمنی شغلی و مديريت سلامتی (OSHA)
  • آشنايی با قوانين طرح مديريت ريسک (RMP)

 

ايمني شغلي و مديريت سلامتي (OSHA) ، مديريت فرآيند مواد شيميايي بسيار خطرناك و قوانين مواد منفجره – 29 CFR.1910.119

  • مديريت ایمنی فرآيند مواد شيميايي پرخطر و قوانين مواد منفجره
  • با توجه به اتفاقات Pasadena در تگزاس (Texas)
  • تركيب قانون ‌API‌750، انجمن CAER و قوانين سه ايالت Delaware، California و New Jersey

قابل اجرا برای:

  • مواد شيميايي پرخطر در آستانه‌هاي تعريف شده
  • مايعات قابل اشتعال و گازهاي متجاوز از 10000 lb

موارد استثناء:

  • موارد تأسیساتی اکثر انبارها

1-1-2- عناصر كليدي OSHA 1910.119

شركت و حضور كارگران

سازگاري مكانيكي

اطلاعات ايمني فرآيند

برنامه‌ريزي و واكنش سريع و فوري

پيمانكاران

بررسي و پژوهش اتفاقات

آناليز و بررسي خطرهاي فرآيند

مجوز عمليات شكل دهي و چكش كاري داغ
روشهاي عملياتي

مديريت تغييرات

آموزش و كارآموزي

بازرسي مطلوب
بازديد ايمني pre-start up

اسرار تجاري (trade secrets)

1-1-1-2- شركت و حضور كارگران

مشاركت كارگران نيازمند حضور كارفرما است تا كارگران در سطوح مقدماتي برنامه مشغول به کار شوند. حداقل نيازها براي مشاركت كارگران شامل يك طرح کتبی از كارها براي مشورت با كارگران بمنظور گسترش آناليز و بررسي و مديريت خطرات فرآيندي موجود در 1910.119 می‌باشد. همچنين كارفرما بايد شرایطی را برای دسترسي آسان به اطلاعات لازم جهت بهبود استانداردها فراهم سازد.

2-1-1-2- اطلاعات ايمني فرآيند

هدف از اطلاعات ايمني فرآيند تهیه اطلاعات دقيق و كامل مرتبط با فرآيند براي برنامه مديريت مؤثر ايمني فرآيند و هدايت بررسي و آناليز خطرات فرآيندي می باشد. كارفرما اطلاعات کتبی ايمني فرآيند مواد شيميايي، تكنولوژي فرآيند و تجهيزات فرآيند را قبل از هرگونه آناليز و بررسي خطرات فرآيند گرد‌آوري و تأليف می كند.

3-1-1-2- پيمانكاران

هدف از آدرس دادن به پيمانكار (به انضمام پيمانكار دسته دوم) نياز به كارفرماياني است كه از آنها در شكل‌گيري كارها در داخل و خارج فرآيندها كه شامل مواد شيميايي پرخطر مي‌شود، استفاده گردد تا يك فرآيند پوششي ايجاد كنند. بنابراين آنها از پيمانكاراني استفاده مي‌كنند كه وظايفشان بطور مطلوب انجام مي‌دهند بدون اينكه ايمني و سلامتي كاركنان در محل به خطر بيفتد. پيمانكار بايد تضمين كند كه كاركنان تحت قرار داد. آموزشهاي لازم را در ارتباط با اجراي عمليات ايمن، خطرات مرتبط با كار و تداركات كاربردي در مواقع ضروري را دريافت كرده‌اند.

4-1-1-2- آناليز و بررسي خطرات فرآيند

ایمنی حریق

ایمنی حریق

هدف از شكل‌گيري آناليز و بررسي خطرات فرآيند، نياز به كارفرما براي گسترش يك روش كامل، منظم و اصولي جهت شناسايي، ارزيابي و كنترل فرآيندهاي مواد شيميايي پرخطر، مي‌باشد. حداقل نيازها شامل:

  1. قرار دادن يك اولويت‌بندي و هدايت آناليز و بررسي بر طبق برنامه لازم
  2. استفاده از يك روش مناسب براي اندازه‌گيري و ارزيابي خطرات فرآيند
  3. نشان‌يابي خطرات فرآيند، اتفاقات قبلي فاجعه آفرین، مهندسي و اداره خطرات فاجعه‌انگيز، پيامدها و نتايج نقص كنترلها، نشست تجهيزات، فاكتورهاي انساني و ارزيابي كيفي نقص كنترل كارگران بر روی ايمني و سلامتي
  4. تشكيل PHA توسط يك تيم باتجربه در مهندسي و انجام عمليات فرآيندي در سیستمی كه مورد ارزيابي قرار گرفته و روش PHA در آن استفاده شده است.
  5. ايجاد يك سيستم براي دسترسي سريع به آدرسها و پيشنهادات، اطمينان از حل و سندسازی پيشنهادات و انجام مستند سازي، گسترش يك برنامه كتبي براي كامل‌كردن كارها و برقراري ارتباط بين بخشهاي عملياتي، تعميرات و كاركنان ديگري كه در فرآيند كار مي‌كنند و يا به نوعي مؤثر هستند.
  6. تجديد برنامه و تجديد اعتبار PHA حداقل هر 5 سال يكبار
  7. حفظ PHA و تجديد برنامه براي عمر فرآيندها

 

5-1-1-2- روشهاي عملياتي

در روشهاي عملياتي، هدف اين است كه آموزش براي هدايت فعاليتهاي شامل‌شده در فرآيند تحت پوشش قرار گیرد و با اطلاعات ايمني فرآيند سازگار شود. روشهاي عملياتي بايد مراحل را براي هر فاز عملياتي، محدوده عملياتي، ملاحظات سلامتي و ايمني و سيستمهاي ايمني و توابع آنها نشان دهد.

6-1-1-2- آموزش و كارآموزي

آموزش به كاركنان و پيمانكار، طبيعت و علت مسائل برخاسته از عملياتهاي فرآيند را به آنها مي‌فهماند و آگاهي كاركنان را نسبت به خطرات ويژه يك فرآيند افزايش مي‌دهد. يك برنامه آموزشي مؤثر بطور قابل‌توجهي، تعداد و شدت اتفاقات برخاسته از عملياتهاي فرآيند را كاهش مي‌دهد و مي‌تواند از تبديل مسائل كوچك به حوادث فاجعه‌آفرين ممانعت كند. حداقل احتياجات براي يك برنامه آموزشي مؤثر عبارتند از: آموزش ابتدائي، آموزش يك ماهه و مستندسازي

7-1-1-2- بازديد ايمني pre- start up

هدف از بازديد ايمني pre- start up اطمينان بيشتر از تجهيزات جديد و تجهيزات اصلاح شده است. وقتي كه به واسطه ایجاد اصلاحات در سیستم، تغييراتي در اطلاعات ايمني فرآيند ايجاد مي‌شود، قبل از معرفي هرگونه مواد شيميايي پرخطر به فرآيند ملاحظات و رسيدگيهاي مهمي به سیستم اعمال می ‌شود.حداقل نيازهاي كه بازديد ايمني pre- start up را تائيد مي‌كنند عبارتند از: ساختمان و تجهيزات بر طبق مشخصات طراحي: ايمني، عمليات، تعميرات و روشهاي ضروري، به جا و كافي. براي تجهيزات جديد، PHA انجام مي‌شود و پيشنهادات حل و اجرا مي‌شوند. تجهيزات اصلاح‌شده به نيازهاي مديريت تغييرات مي‌پيوندند؛ و آموزش هر كارگر در فرآيند كامل شده است.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

 

دانلود
لطفا ابتدا در سایت ثبت نام کنید
ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید
فرمت و حجم فایل
VIP

 

  • هرگونه سوالی در رابطه با پیشرفت های نظم‌ دهنده در قوانین OSHA و EPA داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

    هر مطلبی لازم داشتید, کافیه سفارش دهید تا در سایت قرار گیرد.

 

حتما بخوانید:

استاندارد طراحی علایم ایمنی بر طبق OSHA و ANSI

معرفی کامل سایت OSHA

چک لیست استاندارد OSHA

ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺷﻐﻠﯽ در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ﮐﻠﯿﻨﯿﮑﻬﺎ (OSHA)

 

متولد آذر 1369. کارشناس بهداشت حرفه اي ناپیوسته از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشم. باتوجه به پراکندگی موضوعات تصمیم به راه اندازی این سایت گرفته ام و در این راستا به یاری همه مهندسین نیازمندم. انشا... بتوانیم به کمک همه، سایت پر محتوایی برای همکاران داشته باشیم.
با عضویت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی ACGIH از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!! تعداد افراد فید برنر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید