• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | ایمنی صنعتی | سوانح و حوادث ناشی از کار | مدیریت حوادث پرتلفات

مدیریت بر فرایند حوادث

مدیریت حوادث پرتلفات

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: سوانح و حوادث ناشی از کارلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=53839

مدیریت حوادث پرتلفات

0 دیدگاه/در سوانح و حوادث ناشی از کار/توسط Sirvan Sheikhi

مدیریت حوادث پرتلفات

مدیریت حوادث پرتلفات

فرمت: PDF تعداد صفحات: 26

یکی از موقعیت های چالش برانگیز برای ارائه دهنده خدمات پیش بیمارستانی می توانند به نام (حوادث و بلایای عظیم شناخته شود)

حوادث و بلایای بزرگ می تواند به صورت محلی (محدوده کوچک) شهرستانی، کشوری (ملی) و یا بین المللی اعلام گردد. که برای تامین اهداف و منابع و تجهیزات برای رفع نیاز کسانی که نیازمند کمک هستند استفاده می گردد.

حوادث با چندین تلفات: به هر وضعیتی گفته می شود که در آن وضعیت، بیش از یک مصدوم وجود داشته باشد.

حوادث با تلفات زیاد

در مقابل با حوادث با چندین تلفات وسعت بیشتری دارد و زمانی رخ داده است، که تعداد بیماران و شدت آسیب های به وجود آمده در یک زمان و در یک محل مشخص که منابع و تجهیزات حال حاضر پاسخگوی وضعیت نبود و می بایست درخواست کمک داشت.

شما ممکن است اولین واحد پاسخگو به یک وضعیت اضطراری با تلفات زیاد باشد که می بایست به سرعت از منابع و تجهیزات خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حتی کامل ترین و کارآموزیده ترین افراد، ممکن است توانایی خود را برای پاسخ به حوادث پرتلفات در مواجه با کمبود منابع و تجهیزات از دست بدهد.

یکی از کارهای کارآمد برای مقابله با رویدادهای بزرگ، پیروی کردن از چهار چوبی است که به شما اجازه خواهد داد، که یک برنامه اضطراری را طراحی و انعطاف پذیری را بر اساس نیاز در آن برنامه ریزی کرد.

چارچوبی که پاسخ دهندگان (مثلا نیروی اورژانس) بدون توجه به وضعیت جغرافیایی می توانند به سرعت به حوادث پرتلفات پاسخ دهند

سیستم NIMS

برای ایجاد هماهنگی و کارآمدی هرچه بیشتر برای پاسخ به حوادث در سطح محلی، شهرستانی، ملی، و یا بین المللی طراحی شده است.

این سیستم تلاش برای بهره وری و مدیریت در حوادث، بدون در نظر گرفتن شدت و حجم و پیچیدگی حادثه طراحی شده است، و در نهایت، شما ارائه دهندگان با بکارگیری و استفاده از سیستم فرماندهی حادثه آمادگی بهتری برای پاسخ به حوادث بزرگ را دارید. به عنوان مثال شما به عنوان یک تکنسین به طور معمول، کار کردن در درون سیستم است که در مواقع بحران زیر نظر سیستم ICS کار می کنید، اما در حوادث بزرگ شاید از شما خواسته شود که در یک فعالیت دیگر نیز کار کنید.

سیستم NIMS اکثر حوادث در سطح ملی (مربوط به یک مکان مورد رسیدگی قرار میگیرد. اما ریاست جمهوری یالات متحده در سال 2003 دستوری را به ریاست امنیت داخلی کشور صادر کرد که حاوی موارد زیر بود حوادث بزرگ نیاز به دخالت و هماهنگی حوزه های گوناگون، سازمان های مختلف در زمینه واکنش به شرایط اضطراری دارد.

یک الگو و هماهنگی را در یک محدوده شهر و یا کشور و همچنین بخش های خصوصی و سازمانهای غیر دولتی ایجاد می کند ،NIMS در جهتی مورد استفاده قرار می گیرد، برای آماده شدن به سبب، پیشگیری، پاسخ دادن و یا بازیافت و بازتوانی حوادث داخلی که بدون توجه داشتن به علت حادثه، شدت و پیچیدگی از جمله (حوادث تروریستی و مواد خطرساز)

ویژگی های مهم NIMS

دو ویژگی مهم دارد که عبارتند از استانداردسازی پذیری انعطاف سیستم را محدود نمی کند ICS استاندارد سازی در ساختار سازمانی آنقدر باید انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در هر شرایط مورد استفاده قرار گیرد.

سازماندهی ICS ممکن است به راحتی و برای عملیات های جز تشکیل و استفاده گردد تا حوادث بزرگ. انعطاف پذیری در ساختار سازمانی ICS مورد قبول و پذیرش است. یکی دیگر از موارد ویژگی های مهم در Nims مفهوم قابلیت همکاری است این مهم است که به یاد داشته باشید که در زمان پاسخ به حوادث و فجایع بزرگ منابع اضافی از سایر حوزه ها و سازمان ها و یا در سطح بزرگ، از سایر دولت ها (کشورها) درخواست شود.

هر کسی باید بتواند در کنار هم از یک چارچوب مشخص و مشابه برای کارآمدی بهتر مدیریت حوادث استفاده کنند. سیستم ICS که در این ارائه بیشتر به این موضوع پرداخته می شود، یکی دیگر از اجزای مهم NIMS است اجزا اصلی NIMS به شرح زیر است.

فرماندهی و مدیریت

سیستم NIMS مدیریت حوادث را برای تمام خطرات و در همه سطوح برای دولت ها استاندارد می سازد ساختار فرماندهی رویداد استاندارد سازی NIMS بر اساس سه ساختار کلیدی سیستم ICS، سیستم های هماهنگ چند منظوره و سیستم های اطلاعات عمومی

آمادگی: سیستم NIMS اقدامات را برای همه پاسخ دهندگان برای تداخل در آموزش های خود تعیین می کند تا آنها آماده پاسخ به هر رویدادی را داشته باشند

مديريت منابع: سیستم NIMS مکانیزم هایی را برای شناسایی الزامات (ملزومات) ایجاد می کند.

سفارشات و تهیه کردن: بسیج کردن، پیگیری ها و گزارشات، بازیابی (بازتوانی) و ترخیص، بازپرداخت، فهرست کردن منابع قبل، حین و پس از حادثه، ارتباطات موثر، مدیریت اطلاعات، و به اشتراک گذاری، جنبه های حیاتی مدیریت حوادث داخلی است .

مدیریت و نگهداری مداوم سیستم فرماندهی حادثه

درک اولیه از ساختار ICS و اجزای آن، به شما کمک دهنده خواهد بود که به صورت موثر در مدیریت هر حادثه ای بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما اولین واحد پاسخگو به حادثه و یا فرماندهی حادثه باشید کمک کند.

ارتباطات در ICS از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از اصطلاحات رایج و استفاده از ارتباطات ساده (استفاده از متن و یا گفتار واضح) کمک می کند که پاسخ دهندگان از سایر سازمان های دیگر در کنار یکدیگر به خوبی کار کنند. (استفاده از زبان مشترک) زمانی که شما از ICS استفاده می کنید، چارچوب اصلی پاسخ قبلا بنیان گذاشته شده است. نیازهای خاص و مدیریت یک رویداد خاص، با توجه به تعداد منابع موجود و یا افزایش شدت حادثه قابل تغییر است.

هدف از ICS

استفاده به نحو احسن از منابع موجود برای مدیریت رویداد و مراقبت از بیماران و مجروحین است. در نظر گرفتن دستورات محلی و به کارگیری از دستورالعمل های محلی و داخلی یکی ایالت (کشور) نیز باید مد نظر قرار گرفته شود. سیستم ICS برای کنترل تصمیمات انفرادی (فردی) از سوی سازمان های خاص که ممکن است در طی عملیات برای آینده اتخاذ گردد را کنترل می کند. این چنین پرسنلی اغلب مورد نیاز نیست یکی دیگر از اصول ICS، محدود کردن کنترل است که هر سرپرست در ICS موظف به کنترل واحد خود است. برای حفظ ارتباطات موثر شما می بایست تعداد زیردستان خود را به 3 تا 3 نفر محدود کنید.

عواملی که ممکن است بر کنترل شما در صحنه حادثه تأثیر گذاشته باشد عبارتند از:

  • ارزیابی و بررسی ایمنی صحنه
  • خطرات امنیتی
  • فاصله فیزیکی بین منابع

در عملیات هایی که ریسک بالا و قابل توجهی دارد (مثل رهاسازی و بیرون کشیدن بیماران و یا مجروحین در یک حادثه سقوط ساختمان) ممکن است برای هر سرپرست به تعداد 3 نفر زیر دست توصیه شود. اما در مقابل عملیات هایی که ریسک پایینی دارند مثل ذخیره سازی منابع و تجهیزات (انبار کردن) ممکن است برای هر سرپرست بیش از هفت نفر توسعه گردد.

با این حال توجه داشته باشید که نباید فراموش کرد ، هر چقدر از اصول پیروی نکنید، ریسک بالا و خطرات شما و تیم را تهدید می کند، و ارتباطات شما را بی اثر می سازد.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

 

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 4 MB فرمت: PDF آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

هر گونه سوالی در رابطه با مدیریت حوادث پرتلفات داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

 

حتما بخوانید:

⇐ مدیریت حوادث و وقایع مهندس عیسی زاده

⇐ مدیریت حوادث کالاهای خطرناک

⇐ برنامه عملیاتی مدیریت حوادث شیمیایی در محیط کار

⇐ مدیریت حوادث ساختمانی

 

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این نوشته
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در واتس اپ
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک گذاری با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/Accident-Management-Process.jpg 346 800 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2020-02-12 20:31:512020-02-12 20:31:51مدیریت حوادث پرتلفات
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران Ghazal124
  • آواتار کاربران Royazangiabadi
  • آواتار کاربران hossein16
  • آواتار کاربران Fatemeh.zp
  • آواتار کاربران Karimdadi.75
  • آواتار کاربران Khaterehr1381
  • آواتار کاربران ZahraSoodkolayi
  • آواتار کاربران samyar
  • آواتار کاربران Nilofar
  • آواتار کاربران sadegh3599

تعداد کاربران ویژه: 22660

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه





تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
اسکرول به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 18180 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید − =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید + =

برگشت برای ورود به سایت