راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس
راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس
راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس به همراه اینفوگرافی
فرمت: Pdf تعداد صفحات: 8
ترجمه و تدوین: الهه عموزاده، حانیه عبدی، یگانه جامی
مقدمه
هدف از این راهنمای کوتاه کمک به اشتراک گذاری موثر اطلاعات با کارکنان آموزشی و غیر آموزشی و ایجاد درک بهتر، برای تقویت محیط کار و یادگیری ایمن تر می باشد. هدف کاهش شیوع ویروس در میان معلمان و دانش آموزان است.
این راهنما توصیه های کلی را که می تواند در مدارس مختلف مورد استفاده قرار گیرد، ارائه می دهد. یک روش موثر برای کاهش انتقال کووید-19 به حداقل رساندن معاشرت افراد است. و این نکته در رابطه با مدارس هم صادق است. به عنوان مثال، دولت ولز بر اهمیت انجام “همه کارها برای به حداقل رساندن تماس ها و معاشرت ها” در یک مدرسه تأکید کرده است.
خطر انتقال کووید-19 در ورودی های مدرسه بیشتر از محیط داخلی مدارس است. برخی دانشمندان معتقدند این امر به دلیل معاشرت والدین در خارج از درهای ورودی مدرسه اتفاق می افتد. از دکتر جوآن مک کلین، مشاور پزشک بهداشت عمومی، نقل شده است که: “شما فقط به مدرسه نگاه می کنید. یک کودک به مدرسه می رود، تمام اقدامات انجام شده است اما هر لحظه که از آن در بیرون می آیند، آنجا با یکدیگر و والدین ترکیب می شوند.”
بنابراین، برای کاهش این خطر، لازم است مدارس تاثیر مثبتی بر رفتار والدین در ورودی های مدرسه بگذارد. این مسئله به دلیل چالش های مطرح شده توسط انواع جدید ویروس کووید-19 از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
در این راهنما موارد زیر توصیه می شود:
- اتخاذ فرآیند طراحی مشارکتی
- طراحی با توجه به محدودیت های انسانی
اتخاذ فرآیند طراحی مشارکتی
از طراحی مشارکتی برای ایجاد تغییر در یک محیط با موفقیت ساخته شده استفاده می شود. این روش با درگیر کردن کلیه ذینفعان اصلی در فرایند طراحی، به ایجاد راه حل های قابل استفاده در طراحی کمک می کند.
هنگامی که فرآیند طراحی شامل تعدادی از ذینفعان باشد و نظرات آنها را هم در بربگیرد، در مقایسه با نظرات یک طرف ذینفع، شانس بیشتری برای ایجاد نتایج موفقیت آمیز دارد. یک رویکرد طراحی مشارکتی به وضوح با راهنمایی های ارائه شده توسط دولت مطابقت دارد، که بیان می کند بررسی و تقویت اهمیت اقدامات کنترلی نسبت به همه “کارکنان، فراگیران، والدین و بازدیدکنندگان در وضعیت مدرسه مسئله کلیدی خواهد بود.”
کنار آمدن با مشکلات، درک غنی تر و عمیقتری را از زمینه استفاده ایجاد می کند، که به همسویی طرح با نیازهای کاربران کمک می کند. طراحی مشارکتی “دموکراسی عملی در عمل” را ایجاد می کند، که به ذینفعان مختلف این امکان را میدهد تا اطلاعات حیاتی را درباره وضعیتی که ممکن است دیگران در این گروه از آن آگاه نباشند اما لازم است از آن مطلع باشند و آن را درک کنند را با هم تبادل کنند. این کار با تبادل اطلاعات با همه افراد در حال یادگیری، دانش مشترک را ترویج می کند.
بنابراین، طراحی مشارکتی شامل ایجاد تیمی است که برای حل یک مشکل خاص با هم کار خواهند کرد. بسیار مهم است که تیم درک مشترکی از این مسئله داشته باشد زیرا مطالعات نشان داده است که وقتی تیم ها یک مدل ذهنی مشترک از محیط کار داشته باشند، عملکرد بهبود می یابد. چالشی که مدارس برای حفظ فاصله اجتماعی با آن روبه رو هستند، یکی از عناصر کلیدی وظیفه مدرسه است که شامل ایستگاه های حمل و نقل می باشد. این یک چالش پیچیده برای مدارس است. مطالعات نشان داده است که برای موفقیت در برخورد با وظایف پیچیده، به اشتراک گذاشتن دیدگاه های مختلف و داشتن مدل های ذهنی مشترک بسیار مهم است.
در اینجا یک روش عملی برای دستیابی به این هدف استفاده از طرح بندی مدرسه با نمای بالا است، زیرا این یک عامل عالی برای یک فرایند طراحی مشارکتی می باشد. این به تیم کمک میکند تا درک مشترکی از وضعیت و چالش های آن داشته باشند. همه ذینفعان اصلی (به عنوان مثال فرمانداران، سرپرست معلم، مدیران) می توانند در مورد مدرسه از نمای بالا برای شناسایی ایستگاه های حمل و نقل استفاده کنند. این به آن معنی است که به تمامی نقاط درون و بیرون مدرسه (از اداره تا معلم و دانش آموز) از نمای کلی بررسی کند.
دولت توصیه می کند که برای به حداکثر رساندن فاصله اجتماعی بین مردم، مدارس به دنبال روش هایی برای استفاده از مناطقی از مدرسه باشند که تعداد کمتری از فراگیران در آن حضور دارند. فرایند طراحی مشارکتی اضافه شده به طرح مدرسه، یک روش موثر برای بررسی نظام مند این مسئله خواهد بود.
بسیار مهم است که به عنوان بخشی از فرایند طراحی مشارکتی، برای دستیابی به تغییر موثر، به طیف وسیعی از گزینه ها توجه شود. پیش از این انستیتو ارگونومی و عوامل انسانی (CIEHF) در مورد این جنبه برای کسانی که در اکوسیستم بهداشت و مراقبت های اجتماعی کار می کنند راهنمایی هایی را ارائه داده است. این راهنما از تفکر سیستمی حمایت می کند، که در زمینه بهداشت و درمان و مراقبت های اجتماعی، شامل شرح مسیر بیمار برای درک عمیق افراد مختلف و سیستم های کاری است که بیماران در طول آن مسیر با آن روبرو می شوند.
ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...
حتما بخوانید:
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)