• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید فروشگاه
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • انجمن
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
    • سفارش ترجمه
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | انواع بهداشت | بهداشت اماکن | راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس

راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس

راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: بهداشت اماکنلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=62707

راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس

0 دیدگاه /در بهداشت اماکن/توسط Sirvan Sheikhi/لینک کوتاه https://acgih.ir/?p=62707

راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس

راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس به همراه اینفوگرافی

فرمت: Pdf  تعداد صفحات: 8

ترجمه و تدوین: الهه عموزاده، حانیه عبدی، یگانه جامی

مقدمه

هدف از این راهنمای کوتاه کمک به اشتراک گذاری موثر اطلاعات با کارکنان آموزشی و غیر آموزشی و ایجاد درک بهتر، برای تقویت محیط کار و یادگیری ایمن تر می باشد. هدف کاهش شیوع ویروس در میان معلمان و دانش آموزان است.

این راهنما توصیه های کلی را که می تواند در مدارس مختلف مورد استفاده قرار گیرد، ارائه می دهد. یک روش موثر برای کاهش انتقال کووید-19 به حداقل رساندن معاشرت افراد است. و این نکته در رابطه با مدارس هم صادق است. به عنوان مثال، دولت ولز بر اهمیت انجام “همه کارها برای به حداقل رساندن تماس ها و معاشرت ها” در یک مدرسه تأکید کرده است.

خطر انتقال کووید-19 در ورودی های مدرسه بیشتر از محیط داخلی مدارس است. برخی دانشمندان معتقدند این امر به دلیل معاشرت والدین در خارج از درهای ورودی مدرسه اتفاق می افتد. از دکتر جوآن مک کلین، مشاور پزشک بهداشت عمومی، نقل شده است که: “شما فقط به مدرسه نگاه می کنید. یک کودک به مدرسه می رود، تمام اقدامات انجام شده است اما هر لحظه که از آن در بیرون می آیند، آنجا با یکدیگر و والدین ترکیب می شوند.”

بنابراین، برای کاهش این خطر، لازم است مدارس تاثیر مثبتی بر رفتار والدین در ورودی های مدرسه بگذارد. این مسئله به دلیل چالش های مطرح شده توسط انواع جدید ویروس کووید-19 از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

در این راهنما موارد زیر توصیه می شود:

  • اتخاذ فرآیند طراحی مشارکتی
  • طراحی با توجه به محدودیت های انسانی

اتخاذ فرآیند طراحی مشارکتی

از طراحی مشارکتی برای ایجاد تغییر در یک محیط با موفقیت ساخته شده استفاده می شود. این روش با درگیر کردن کلیه ذینفعان اصلی در فرایند طراحی، به ایجاد راه حل های قابل استفاده در طراحی کمک می کند.

هنگامی که فرآیند طراحی شامل تعدادی از ذینفعان باشد و نظرات آنها را هم در بربگیرد، در مقایسه با نظرات یک طرف ذینفع، شانس بیشتری برای ایجاد نتایج موفقیت آمیز دارد. یک رویکرد طراحی مشارکتی به وضوح با راهنمایی های ارائه شده توسط دولت مطابقت دارد، که بیان می کند بررسی و تقویت اهمیت اقدامات کنترلی نسبت به همه “کارکنان، فراگیران، والدین و بازدیدکنندگان در وضعیت مدرسه مسئله کلیدی خواهد بود.”

کنار آمدن با مشکلات، درک غنی تر و عمیقتری را از زمینه استفاده ایجاد می کند، که به همسویی طرح با نیازهای کاربران کمک می کند. طراحی مشارکتی “دموکراسی عملی در عمل” را ایجاد می کند، که به ذینفعان مختلف این امکان را میدهد تا اطلاعات حیاتی را درباره وضعیتی که ممکن است دیگران در این گروه از آن آگاه نباشند اما لازم است از آن مطلع باشند و آن را درک کنند را با هم تبادل کنند. این کار با تبادل اطلاعات با همه افراد در حال یادگیری، دانش مشترک را ترویج می کند.

بنابراین، طراحی مشارکتی شامل ایجاد تیمی است که برای حل یک مشکل خاص با هم کار خواهند کرد. بسیار مهم است که تیم درک مشترکی از این مسئله داشته باشد زیرا مطالعات نشان داده است که وقتی تیم ها یک مدل ذهنی مشترک از محیط کار داشته باشند، عملکرد بهبود می یابد. چالشی که مدارس برای حفظ فاصله اجتماعی با آن روبه رو هستند، یکی از عناصر کلیدی وظیفه مدرسه است که شامل ایستگاه های حمل و نقل می باشد. این یک چالش پیچیده برای مدارس است. مطالعات نشان داده است که برای موفقیت در برخورد با وظایف پیچیده، به اشتراک گذاشتن دیدگاه های مختلف و داشتن مدل های ذهنی مشترک بسیار مهم است.

در اینجا یک روش عملی برای دستیابی به این هدف استفاده از طرح بندی مدرسه با نمای بالا است، زیرا این یک عامل عالی برای یک فرایند طراحی مشارکتی می باشد. این به تیم کمک میکند تا درک مشترکی از وضعیت و چالش های آن داشته باشند. همه ذینفعان اصلی (به عنوان مثال فرمانداران، سرپرست معلم، مدیران) می توانند در مورد مدرسه از نمای بالا برای شناسایی ایستگاه های حمل و نقل استفاده کنند. این به آن معنی است که به تمامی نقاط درون و بیرون مدرسه (از اداره تا معلم و دانش آموز) از نمای کلی بررسی کند.

دولت توصیه می کند که برای به حداکثر رساندن فاصله اجتماعی بین مردم، مدارس به دنبال روش هایی برای استفاده از مناطقی از مدرسه باشند که تعداد کمتری از فراگیران در آن حضور دارند. فرایند طراحی مشارکتی اضافه شده به طرح مدرسه، یک روش موثر برای بررسی نظام مند این مسئله خواهد بود.

بسیار مهم است که به عنوان بخشی از فرایند طراحی مشارکتی، برای دستیابی به تغییر موثر، به طیف وسیعی از گزینه ها توجه شود. پیش از این انستیتو ارگونومی و عوامل انسانی (CIEHF) در مورد این جنبه برای کسانی که در اکوسیستم بهداشت و مراقبت های اجتماعی کار می کنند راهنمایی هایی را ارائه داده است. این راهنما از تفکر سیستمی حمایت می کند، که در زمینه بهداشت و درمان و مراقبت های اجتماعی، شامل شرح مسیر بیمار برای درک عمیق افراد مختلف و سیستم های کاری است که بیماران در طول آن مسیر با آن روبرو می شوند.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 1 MB فرمت: Pdf آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

حتما بخوانید:

⇐ کرونا و سلامت روان

⇐ مدیریت بهداشت در بیماری کرونا

⇐ ارگونومی و ایمنی در محیط کار در دوران کووید 19

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • Share on WhatsApp
  • اشتراک در LinkedIn
  • اشتراک در Reddit
  • اشتراک با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2021/03/Covid-19-and-schools.jpg 376 700 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2021-03-14 23:13:052021-03-14 23:13:05راهنمای Covid-19 در بازگشت به مدارس
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران mohammad mehdi panahi
  • آواتار کاربران saeed ghapanvari
  • آواتار کاربران ALI SOLTANI
  • آواتار کاربران MEHDI.SHEKARCHIAN
  • آواتار کاربران alizadeh.asadallah
  • آواتار کاربران Alirostami
  • آواتار کاربران ramin5171
  • آواتار کاربران Sajjad Ghasemi
  • آواتار کاربران Amirali_sh76
  • آواتار کاربران mtaria55

تعداد کل کاربران ویژه: 11559

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه - تعداد افراد مشترک تعداد افراد فید برنر
  • نماد اعتماد الکترونیکی 2 ستاره
  • samandehi
قبلیبعدی
12
  • 09338413734
  • آ.غ - بوکان - خیابان سردار عزیزخان، کافی نت و نوشت افزار کالج
تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
رفتن به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 45128 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید − =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید + =

برگشت برای ورود به سایت