ثبت آسیب و بیماری های ناشی از کار
ثبت آسیب و بیماری های ناشی از کار
ثبت آسیب و بیماری های ناشی از کار
فرمت: PDF تعداد صفحات: 20
فهرست:
- مقدمه
- هدف
- پیشگفتار
-
نحوه استفاده از فرم ها
-
فرم بیماریها و آسیبهای مرتبط با کار
-
اقدامات پزشکی
-
طبقه بندی بیماریها
-
محاسبه ضرایب وقوع بیماری یا آسیب
-
برگه کاری
-
فرم 300
-
نحوه تکمیل فرم 300
-
فرم A 300
-
برگه کاری جهت تکمیل نمودن فرم خلاصه
-
فرم 301
مقدمه:
اندازه گیری عملکرد از طریق ترسیم نموداری عوامل تأثیر گذار بر وقوع آسیب و یا بیماریهای شناسایی شده مرتبط با کار افراد، امکان بررسی وضعیت موجود را برای کارشناسان فراهم می نماید. این امر سبب تسریع در امر شناسایی مشکلات و بالطبع ارائه راه حل برای رفع آنها می گردد. روش اجرایی ثبت آسیب و بیماریهای مرتبط با کار به کارشناسان در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و نحوه بررسی و پردازش اطلاعات کمک می نماید. لذا از کارشناسان بهداشت حرفه ای و مسئولین ذیربط در صنعت نفت انتظار می رود بصورت هماهنگ، مطابق با روش درج شده در این مجموعه عمل نمایند و با مرور بر برنامه ها، پیشرفت در بهبود روشهای جاری را فراهم نمایند.
هدف: حذف و یا کنترل آسیب ها و بیماریهای مرتبط با کار در صنعت نفت از طریق شناسایی، ارزیابی و بررسی پیامدهای هر یک
دامنه: کلیه واحدهای عملیاتی صنعت نفت نظارت و حصول اطمینان از صحت اجرای این روش اجرایی بر عهده مدیریت HSE شرکتهای اصلی ذیربط
می باشد.
مرجع: 2004 -OSHA Forms for Recordling Work- Related Injuries and Illnesses
پیشگفتار
فرم ۳۰۰ بمنظور طبقه بندی نمودن بیماریها و آسیب های مرتبط با کار (هنگامی که حادثه ای اتفاق افتاده)، تعیین دامنه و شدت موارد و همچنین ثبت جزئیات و چگونگی وقوع آن استفاده می شود.
– ضروریست تمامی واحدهای بهداشت حرفه ای در ساختار نظام مدیریت HSE این فرم را در اختیار داشته، ماهیانه تکمیل نموده و در فواصل زمانی سه ماهه ( فصلی) به ستاد HSE شرکتهای اصلی ارسال نمایند.
– ستادهای HSE شرکتهای اصلی باید موارد را تکمیل فرم را بهمراه تحلیل های انجام شده و ارائه برنامه ها و راهکارهای کاربردی حذف و یا کنترل عوامل زیان آور و پیشگیری از وقوع بیماریها و آسیب های ناشی از کار را هر شش ماه یکبار به ستاد HSE وزارت نفت ارسال نمایند.
– جهت تکمیل اطلاعات مندرج در فرم ۳۰۰، می بایست از سوی مدیریت HSE ذیربط قبلا هماهنگی های لازم با طب صنعتی بعمل آمده و مطابق با برنامه ریزیهای قبلی موارد مورد نیاز دریافت گردد.
تمامی شرکتها و واحدهای صنعت نفت می بایست در پایان هر سال فرم تکمیل شده A ۳۰۰ را پس از حذف اسامی کارکنان در معرض دید نصب نمایند تا کارکنان از بیماریها و آسیب هایی که در محل کارشان رخ داده آگاهی یابند.
« مطلع نمودن کارکنان از سوابق بیماریها و آسیب های ناشی از کار سبب افزایش آگاهی عمومی و از سوی دیگر تسریع در اجرا و بهبود روش ها و برنامه های موجود می گردد».
ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...
حتما بخوانید:
⇐ثبت اطلاعات ارگونومی در پرونده معاینات شغلی
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)