• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | سوانح و حوادث صنعتی و طبیعی | ایجاد و رهبری یک تیم بررسی رویداد

الزامات HSE در خرید

ایجاد و رهبری یک تیم بررسی رویداد

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: سوانح و حوادث صنعتی و طبیعیلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=69061

ایجاد و رهبری یک تیم بررسی رویداد

0 دیدگاه/در سوانح و حوادث صنعتی و طبیعی/توسط Sirvan Sheikhi

ایجاد و رهبری یک تیم بررسی رویداد

ایجاد و رهبری یک تیم بررسی رویداد

فرمت: pdf   تعداد صفحات: 12

فهرست:

  • رویکرد تیمی
  • مزایای رویکرد تیمی
  • رهبری (هدایت) یک تیم بررسی رویداد ایمنی فرآیند
  • ترکیب بالقوه تیم
  • ایجاد تیم برای یک رویداد خاص
  • فعالیت های تیم
  • خلاصه

بررسی دقیق و کامل یک رویداد به توانایی ها و سازماندهی تیم بررسی کننده و رهبری آن بسیار وابسته است. به همین جهت دانش، مهارتهای فنی، تخصص و توانایی های ارتباطی هریک از اعضاء در هنگام ایجاد تیم بررسی مورد توجه قرار می گیرد. این فصل به موضوعاتی از جمله انتخاب افراد مناسب جهت رهبری و مشارکت در بررسی رویداد می پردازد و توصیه هایی را جهت توانمندسازی افراد تیم و مدیریت منابع ارائه میدهد.

رویکرد تیمی

بررسی یک رویداد چه در زمانی که تیم های بزرگ رویدادهای عمده و چه در زمانی که تیم های یک یا دو نفره رویدادهای کوچک را بررسی می کنند (فارغ از تعداد اعضای تیم) زمانی سودمند خواهد بود که تیم قادر به استفاده موثر و مداوم از همه روش های انتخاب شده باشد. سازمانهایی که دارای تیم های موثر بررسی رویداد هستند می توانند علاوه بر ایمنی فرآیند، از مزایای این تیم در سایر جنبه های کسب و کار خود مانند بهبود عملکرد در کیفیت محصولات، تولید، مسئولیت های محیطی و اخلاقی بهره مند شوند. با هر بار بررسی رویداد به صورت صحیح، سازمان ها می توانند از دانش جمع آوری شده در جهت پیشگیری از رویدادهای آتی استفاده کنند.

ترکیب و مأموریت یک تیم بررسی رویداد باید بر اساس نوع و شدت آن و یا در مورد شبه حوادث با توجه به پتانسیل بالقوه آسیب رسانی آنها تعیین شود. ترکیب یک تیم بررسی میتواند میزان یادگیری ایجاد شده از رویداد را (بدون توجه به شدت رویدادها) منعکس کند. به عنوان مثال، ممکن است به منظور بررسی یک

رویداد جزئی که نیازی به درمان پزشکی ندارد، ضرورتی نباشد تا از با تجربه ترین افراد سازمان استفاده شود. با این وجود، در صورتی که یک رویداد مثل نشت جزئی گاز، یک نقص عمده در سیستم یکپارچگی سرمایه را نشان کند، یک سازمان ممکن است متخصصان بیشتری را به تیم بررسی اختصاص دهد . ا . افزون بر این، اگر شاخصهای عملکرد ایمنی مجموعه ای از رویدادهای جزئی را نشان دهند که دارای پیشگویی کننده ها و یا دلایل رخداد یکسانی باشند، شاید لازم باشد یک بررسی سطح بالاتری انجام گیرد. به طور کلی انتخاب تیم به شرایط، پیچیدگی و شدت (واقعی یا بالقوه) رویداد بستگی دارد. برای مثال ممکن است یک رویداد بزرگ که دارای یک فرآیند ساده است به تعداد بررسی کنندههای کمتری نسبت به یک رویداد کوچک ولی با فرآیند پیچیده نیاز داشته باشد.

با وجود اینکه برای همه بررسیها استفاده از یک فرد (بررسی کننده) با تجربه ضروری نیست، ولی افراد (بررسی کننده های) با تجربه می توانند با مشاوره، تضمین کیفیت و همکاری از بررسی حمایت کنند . همچنین، لازم نیست که رهبر تیم یکی از مدیران یا سرپرستان خط باشد (مدیر صف )، ولی با این حال، مهم است که به رهبر بررسی، آموزش کافی، حمایت و اختیارات کافی توسط مدیریت داده شود.

مزایای رویکرد تیمی

استفاده از رویکرد تیمی در بررسی رویداد دارای مزایای زیادی میباشد.

  1. چندین دیدگاه فنی به تجزیه و تحلیل یافتهها کمک می کند؛ برای نتیجه گیری، از فرآیند تجزیه و تحلیل ساختار یافته استفاده می شود. افرادی با مهارتها و دیدگاههای متنوع به بهترین وجه می توانند کمک کننده باشند.
  2. دیدگاه های متنوع شخصی باعث افزایش عینیت نتایج می شود؛ در مقایسه با یک بررسی کننده، یک تیم در نتیجه در نتیجه گیری خود کمتر ذهنی یا مغرضانه عمل می کند. احتمال پذیرش نتیجه گیری صورت گرفته توسط تیم، در سازمان بیشتر از قبول نتیجه گیری صورت گرفته توسط یک بررسی کننده است.
  3. بررسی متقابل در داخل تیم می تواند کیفیت را افزایش دهد؛ اعضای تیم با دانش مربوط به فرآیند تجزیه و تحلیل، آمادگی بیشتری برای بررسی کار یکدیگر و ارائه نقد سازنده دارند.
  4. در دسترس بودن منابع بیشتر؛ بررسی رسمی می تواند دارای فعالیتهای زیادی باشد و ممکن است از تواناییهای یک نفر فراتر رود. اگر یک نفر بیشتر کارها را انجام دهد، ممکن است کیفیت به خطر بیفتد.
  5. رعایت الزامات موجود در برنامه راحت تر میباشد؛ با توجه به مهلت تعیین شده توسط مدیریت، ذی نفعان خارجی یا رهبر تیم ممکن است الزام نمایند تا چندین فعالیت به طور موازی انجام شوند. این موضوع یک رویکرد تیمی را می طلبد.
  6. الزام مراجع نظارتی به رویکرد تیمی؛ برای مثال قوانین خاص مانند قوانین مدیریت ایمنی فرآیند OSHA در ایالات متحده، رویکرد تیمی را برای بررسی رویداد مناسب می دانند. مدیریت باید از این موضوع آگاه باشد که آیا تاسیسات تحت چنین مقرراتی قرار می گیرد یا خیر.
  7. مشارکت نیروی کاری؛ مشارکت در یک تیم بررسی رویداد فرصتی را برای تعامل با کارگران فراهم میکند تا بتوانند یاد بگیرند و مشارکت داشته و در ارائه توصیه ها به اعضای تیم کمک کنند.

رهبری (هدایت) یک تیم بررسی رویداد ایمنی فرآیند

همان طور که در فصل چهار توضیح داده شد، یک سیستم بررسی موثر رویداد به عوامل زیادی از جمله به تعهد، حمایت و اقدامات مدیریت بستگی دارد. یک سیستم مدیریتی که حمایت سازمانی و رهبری یک تیم قوی را فراهم کند، در درک آنچه اتفاق افتاده، تعیین عوامل علی، کشف علتهای ریشه ای، تدوین برنامه های پیشگیری از رخداد مجدد و به اشتراک گذاشتن یادگیری در داخل و خارج از شرکت به تیم بررسی کمک خواهد کرد. انتخاب رهبر تیم بررسی رویداد به عوامل مرتبط با رویداد بستگی دارد، از جمله:

  1. پیچیدگی و شدت واقعی (یا بالقوه) رویداد؛
  2. پیامدهای آن در مورد بهداشت، ایمنی، محیط زیست یا وقفه در کسب و کار؛
  3. پیچیدگی پیش بینی شده بررسی.

رویکردهای مختلف برای تعیین دامنه و اندازه بررسی رویداد در بخش ۵ و شکل ۱ شرح داده شده و انتخاب رهبر تیم تابعی از مقیاس و نوع رویداد خواهد بود. با این حال، توانایی های عمومی رهبر بررسی مشابه آنها خواهد بود و باید شامل شایستگی ها و ویژگی های زیر باشد:

  • توانایی و تجربه رهبری از جمله تجربه ایمنی فرآیند
  • مهارتهای ارتباطی با تمام سطوح سازمان و سایر ذینفعان (کلامی، کتبی و ارائه)
  • حل مسئله / تفکر منطقی و سیستماتیک
  • عینی گرایی
  • برنامه ریزی و سازمان دهی
  • تعهد به ایمنی
  • مهارتهای بررسی در مورد رویدادهای فنی
  • مهارت و تجربه مدیریت تعارض
  • توانایی اداره رازداری و حساسیت اطلاعات

شرایط انتخاب و آموزش رهبر و سایر اعضای تیم بررسی رویداد در بخش ۴ شرح داده شده است. رهبران تیم باید برای انواع و سطوح مناسب بررسی که به آنها اختصاص داده شده، شناسایی شده و آموزش بینند. در حالت ایده آل، سرپرست تیم باید مستقل از رویداد رخ داده شده باشد، اگرچه این کار همیشه ممکن یا عملی نیست، به ویژه در بررسی رویدادهای سطح پایین تر. برای مثال در برخی از مواقع ممکن است مدیر مجموعه رهبری تیم را بر عهده داشته باشد در حالی که علت رخ داد رویداد به سیستم مدیریت وی مربوط می شود.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 292 KB فرمت: PDF آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

حتما بخوانید:

⇐ اطلاع رسانی اولیه، طبقه بندی و بررسی رویدادهای ایمنی فرآیند

⇐ طراحی سیستم مدیریت بررسی رویداد

⇐ مروری بر روش های بررسی رویداد

⇐ مروری بر علیت رویداد فرآیندهای شیمیایی

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این نوشته
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در واتس اپ
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک گذاری با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2017/12/الزامات-HSE-در-خرید.jpg 309 700 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2022-10-18 22:08:102022-10-18 22:09:27ایجاد و رهبری یک تیم بررسی رویداد
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران hasan jomeh nezhad behgerdi
  • آواتار کاربران Samiraaaaalizadeh
  • آواتار کاربران Ebrahim
  • آواتار کاربران ali20008
  • آواتار کاربران alinouri90
  • آواتار کاربران 1284915735
  • آواتار کاربران sajadahmadpour
  • آواتار کاربران mahsa-hd81
  • آواتار کاربران Sajjad_mnfrd
  • آواتار کاربران kamayestani

تعداد کاربران ویژه: 22281

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه





تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
اسکرول به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 16863 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید − =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید + =

برگشت برای ورود به سایت