تجزیه و تحلیل در راحتی صندلی راننده با استفاده از شکل تماسی

تجزیه و تحلیل در راحتی صندلی راننده با استفاده از شکل تماسی

تجزیه و تحلیل در راحتی صندلی راننده با استفاده از شکل تماسی

Analysis in the comfort of the driver’s seat using the contact form

منظور از ارزیابی کیفی راحتی صندلی, با استفاده از نوارهای حساس بسیار نازک و قابل انعطاف وضعیت تماس فرد نشسته با سطح نشستنگاه مورد سنجش و بررسی قرار گرفت. هر یک از نوارهای حساس دارای بیست واحد اندازه گیری تنش است که این واحد ها در فواصل معین و منظمی قرار گرفته اند. تعداد چهارده نوار حساس بر روی سطح نشستنگاه و پشتی صندلی آزمایشی راننده مرتب شده اند. شکل های تماسی و وضعیت بدنی در 32 راننده مرد با دو نوع روکش صندلی و دو نوع وضعیت بدنی آزاد و توصیه شده مورد سنجش قرار گرفت. نتایج بدست امده در زمینه ارتباط میان ویژگی های تغییر شکل سطح نشستنگاه, شاخص های ساختاری بدن, وضعیت نشستن و احساس راحتی نشان داد که راحتی هر یک از شرایط ریخت شناسی ( مورفولوژیکی) هیچگونه رابطه ای با شاخص خاص عوامل فیزیکی یاد شده ندارد, بلکه تابعی از تعداد زیادی از شاخص های مربوط به تغییر شکل نشستنگاه, وضعیتی بدنی و ساختار بدن هستند. با استفاده از این ارتباط ها, یک مدل حسی برای پیش بینی راحتی صندلی بنا نهاده شد.

موضوعات:

  • چکیده
  • مقدمه
  • روش های اندازه گیری شکل تماس
  • روش ازمایش
  • تعاریف شاخص های مربوط به وضعیت نشسته
  • نتایج
  • بحث و نتیجه گیری

لطفا ابتدا در سایت ثبت نام کنید
ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

تجزیه و تحلیل در راحتی صندلی راننده با استفاده از شکل تماسی
مهندس لطفا به این مطلب امتیار دهید

متولد آذر 1369. کارشناس بهداشت حرفه اي ناپیوسته از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشم. باتوجه به پراکندگی موضوعات تصمیم به راه اندازی این سایت گرفته ام و در این راستا به یاری همه مهندسین نیازمندم. انشا... بتوانیم به کمک همه، سایت پر محتوایی برای همکاران داشته باشیم.
با عضویت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی ACGIH از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!! تعداد افراد فیدبرنر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید