تجزیه و تحلیل در راحتی صندلی راننده با استفاده از شکل تماسی
تجزیه و تحلیل در راحتی صندلی راننده با استفاده از شکل تماسی
Analysis in the comfort of the driver’s seat using the contact form
منظور از ارزیابی کیفی راحتی صندلی, با استفاده از نوارهای حساس بسیار نازک و قابل انعطاف وضعیت تماس فرد نشسته با سطح نشستنگاه مورد سنجش و بررسی قرار گرفت. هر یک از نوارهای حساس دارای بیست واحد اندازه گیری تنش است که این واحد ها در فواصل معین و منظمی قرار گرفته اند. تعداد چهارده نوار حساس بر روی سطح نشستنگاه و پشتی صندلی آزمایشی راننده مرتب شده اند. شکل های تماسی و وضعیت بدنی در 32 راننده مرد با دو نوع روکش صندلی و دو نوع وضعیت بدنی آزاد و توصیه شده مورد سنجش قرار گرفت. نتایج بدست امده در زمینه ارتباط میان ویژگی های تغییر شکل سطح نشستنگاه, شاخص های ساختاری بدن, وضعیت نشستن و احساس راحتی نشان داد که راحتی هر یک از شرایط ریخت شناسی ( مورفولوژیکی) هیچگونه رابطه ای با شاخص خاص عوامل فیزیکی یاد شده ندارد, بلکه تابعی از تعداد زیادی از شاخص های مربوط به تغییر شکل نشستنگاه, وضعیتی بدنی و ساختار بدن هستند. با استفاده از این ارتباط ها, یک مدل حسی برای پیش بینی راحتی صندلی بنا نهاده شد.
موضوعات:
- چکیده
- مقدمه
- روش های اندازه گیری شکل تماس
- روش ازمایش
- تعاریف شاخص های مربوط به وضعیت نشسته
- نتایج
- بحث و نتیجه گیری
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)