پاورپوینت ایمنی در تونل ها
پاورپوینت ایمنی در تونل ها
پاورپوینت ایمنی در تونل ها (Safety In Tunnels)
براي اجراي تونل، تونل را از دو سر شروع به حفاري ميكنند و در وسط در نقطهاي به هم ميرسند. به همين دليل بايد مسير تونل و حفاري مرتباً توسط نقشهبردار كنترل شود تا حفاري از مسير خود خارج نشود. لذا احداث ايستگاه نقشهبرداري از ديگر ملزومات است. در كارگاه تاسيسات صنعتي (شامل كمپرسورخانه، مولد برق، مخزن آب) و تاسيسات رفاهي (محل استراحت ، غذاخوري، حمام و دفاتر اداري) نيز بايد احداث شود.
انبار مواد منفجره نيز با ضوابط امنيتي خاص خود نيز بايد احداث شود. بعد از اين مراحل، تجهيزات و وسايل لازم بايد تامين شود كه شامل ماشین آلات و دستگاهها ميباشد.
در حفاريهاي سطحي و معادن روباز شيب موقت ديوارهها و شيب كلي آنها با توجه به خصوصيات مكانيكي سنگها بايد به گونهاي تعيين شود كه خطر ريزش نداشته باشد. در جبهه كارهاي فعال وقتي انتخاب شيب موقت براي پايداري كوتاه مدت مجاز است كه اطمينان كافي از عدم ريزش وجود داشته باشد.
كلاً روشهاي حفاري بستگي به جنس زميني دارد كه تونل در آن احداث خواهد شد. حفاري به روش آتشباري يا انفجار ميتواند صورت بگيرد. و نيز ميتواند با كمك ماشينهاي حفاري انجام گيرد. يكي از اين ماشينهاي حفاري ماشين TBM است.
ماشین حفار TBM :
یکی از مهم ترین و معروفترین ماشین های حفار در روش حفاری با ماشین های حفار دستگاه TBM است . به علت هزینه های بالای خرید و استفاده از این ماشین و هزینه های استهلاکی آن باید در ابتدای پروژه ها به صرفه بودن استفاده از این ماشین به دقت بررسی شود . تا از نظر اقتصادی لطمه ای به پروژه وارد نشود . برای مثال قیمت نوعی از این ماشین در حدود دوازده میلیون دلار است و به همین دلیل در پروژه های بزرگ که صرفه ی اقتصادی دارد از این ماشین استفاده می شود . در این جا سعی می شود خواننده با قسمت های مختلف این ماشین ، نحوه کار ماشین و خصوصیات اصلی این ماشین آشنا شود .
الف – قسمت های مختلف ماشین حفار :
- بدنه
- موتور محرکه
- صفحه حفار
- ابزار برش
- چنگ زنها
- جک های رانش صفحه حفار
- سیستم بارگیری و تخلیه مواد حفر شده
- بازوی نصاب
این مطلب در تاریخ 97/07/04 بروزرسانی شد و فایل pdf ایمنی در تونل ها در 103 صفحه با موضوعات زیر پیوست شد.
- خلاصه اجرايي و پيشنهادات
- مدل کمي برآورد (QRAM)
- مدل پشتيبان تصميم گيري (DSM)
- تمهيدات ويژه کاهش ريسک
- پيشنهادات
- منافع مورد انتظار
فصل ۱: مقدمه
- اهداف
- مديريت و سرمايه گذاري اين پروژه
- ساختار گزارش
فصل ۲ : اطلاعاتی چند درباره آتش سوزی های بزرگ روی داده در تونل ها
- يافته ها
- نتيجه گيري ها
فصل ۳ : مروری بر قوانین و مقررات موجود ملی و بین المللی
فصل ۴ : گروه بندی همگون کالاهای خطرناک قابل حمل در جاده
- اهداف مقررات همگون
- اصول پايه گروه بندي
- سيستم گروه بندي پيشنهادي
- توضيح سيستم گروه بندي
- نتايج استفاده از سيستم گروه بندي کالاهاي خطرناک
فصل ۵ : مدل کمی ارزیابی ريسک ( QRAM )
- توضيح مسأله
- هدف
- شاخص ها
- سناريو هاي تصادف
- ارزيابي احتمال تصادف
- برآورد پيامدهاي فيزيولوژي و آسيبهاي سازه اي و محيط زيستي
- ارزيابي پيامد ها در تونل و سطح آزاد جاده
- احتمال فرار / پناه گرفتن
- تحليل حساسيت
- فرآيند معتبر سازي
فصل ۶ : طرح پشتیبانی از تصمیم (DSM)
- تعريف يک مساله تصميم گيري
- ورودي هاي مدل پشتيباني از تصميم گيري ( DSM )
- ارزيابي و انتخاب ابزارها و روش هاي پشتيباني از تصميم
- برنامه کامپيوتری DSM
- پيشنهادات
فصل ۷ : تمهیدات کاهش ریسک
- اهداف و مطالب
- تمهيدات کاهش ريسک
- تاثيربخشي اقدامات كاهش خطر منطق هاي
- تاثير اقدامات كاهش خطر فرامنطقه اي در رابطه با احتمالات تصادف
- اقدامات کاهش ريسک ” فرامنطقه اي ” منوط به واکنش و عکس العمل زمان
- ملاحظات نهايي
- منابع
- لغات تخصصي
حتما بخوانید:
⇐ پاورپوینت خطرات فضای بسته در تونل و الزامات ایمنی آن
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)