پاورپوینت یکپارچه سازی سیستم های مدیریتی
پاورپوینت یکپارچه سازی سیستم های مدیریتی
پاورپوینت یکپارچه سازی سیستم های مدیریتی
فرمت: PPT
در این پاورپوینت با یکپارچه سازی سیستم های مدیریتی و همچنین PAS 99:2006 آشنا خواهید شد
سیستم: مجموعه ای از عناصر و اجزاء مختلف است که با هماهنگی و انسجام با هم کار می کنند تا به هدف نهایی خود دست پیدا کنند
انواع سیستم های مدیریتی
- Quality Management Systems ISO 9001:2000
- Environmental Management Systems ISO 14001:2004
- Occupational Health and Safety Management systems OHSAS 18001:1999 and ANSI Z 10-2005
- Information Security Management Systems ISO/IEC 27001:2005
- Food Safety Management Systems ISO 22000:2005
- Information Technology service Management Systems (IT service MS) ISO/IEC 20000:2005
- Others Automotive ,medical devices,Aerospace
شباهت این سیستم ها
- سیستم مدیریتی
- بر پایه چرخه دمینگ (PDCA)
- دامنه کاربرد
- خط مشی سازمان
- میزان تعهد مدیریت
- ماهیت و شرایط کار
- آدیت
- ثبت و دریافت گواهینامه
- سیستم مدون و مستند (روش های اجرایی ، دستورالعمل ها ، سوابق)
- Process approach :
- هر فعالیتی از یک سری منابع استفاده می کند و ورودی را به خروجی تبدیل می کند
- شناسایی سیستمی از فرایندهای درون سازمانی ، بکارگیری شون ، و تعین ارتباط متقابل آنها و مدیریت آنها
یکپاچه نبودن سازمان
وجود سیستم های جداگانه ⇐ پیش روی نامناسب سیستم های مختلف به سوی اهداف سازمان
- آدیت های چندگانه
- دوباره کاری ها
- هدر رفتن وقت مدیریت
- (در قسمت مزایا ذکر می شوند)
فرایند یکپارچه سازی
فاز اول : ارزیابی قابلیت سازمان برای یکپارچه سازی
- وسعت یکپارچه سازی
- وضعیت تعالی سازمانی و شرایط فرهنگی و سیاسی سازمان
- سطح تخصص مورد نیاز
- تعیین اهداف یکپارچه سازی به طور واضح
همه افراد باید بدانند چگونه سیستم اجرا می شود و از آن مهمتر چرا بین Integrated Management و Combined Audit تفاوت وجود دارد
PAS 99:2006: اولین سیستم مدیریت یکپارچه سازی سیستم های مدیریتی specifications و requirements مربوط به سیستم مدیریت یکپارچه است که بر پایه شش اصل ISO guide 72:2001 :
- Policy= خط مشی
- Planning=برنامه ریزی
- Implementation and operation
- Performance assessment
- Improvement
- Management review
مزایا سیستم مدیریت یکپارچه PAS 99
مزایای عملیاتی:
- شناسایی هرگونه ریسک
- به کار بستن استانداردهای مختلف
- کاهش عدم انطباق ها
- مشخص شدن نقش افراد برای رسیدن به اهداف سازمان
- ایجاد سازمان پویا (تغییرات و نوآوری ها راحتتر اجرا می شوند )
مزایای مدیریتی:
- جلوی امپراطوری های گوناگون در سازمان گرفته می شود
- جلوی تعارض بین سیستم های گوناگون گرفته می شود
- مدیریت راحت تر سیستم
- کاهش بوروکراسی در کار
- انجام بازنگری مدیریت ، فقط یک بار جلوگیری از هدر رفتن وقت مدیر
- تمرکز بر روی مسئله اصلی (business)
ادامه مطلب را با دانلود فایل پاورپوینت مشاهده کنید
حتما بخوانید:
⇐ استقرار سیستم مدیریت استاندارد ایمنی, سلامت و محیط زیست (SHSE MS)
⇐ آشنایی با الزامات سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)
⇐ استقرار سیستم مدیریت HSE در نظام پیمانکاران
⇐ استقرار الزامات سیستم مدیریت HSE
⇐ راهنمایی ایجاد و برقراری سیستم مدیریت سلامت, ایمنی و محیط زیست (HSE)
منبع: دانشجویان بهداشت حرفه ای
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)