مدیریت بحران در شرایط اضطراری

پاورپوینت مدیریت بحران در حمل و نقل

پاورپوینت مدیریت بحران در حمل و نقل

پاورپوینت مدیریت بحران در حمل و نقل

بحران

حوادثي است كه در اثر رخدادها و عملكردهاي طبيعي و انساني به طور ناگهاني به وجود مي‌آيد، مشقت و سختي را به يك مجموعه يا جامعه انساني تحميل مي‌‌كند و برطرف كردن آن نياز به اقدامات اضطراري، فوري و فوق العاده دارد.

مديريت بحران

فرايند مجموعه اي از عملكردها و برنامه‌ريزي هاي مقامات دولتي و دستگاههاي اجرايي (دولتي و غير دولتي) است كه به صورت يكپارچه و هماهنگ قبل ، حين و پس از وقوع هر بحران بكار گرفته مي شود.

ماتریس حوادث

ماتریس حوادث

ماتریس حوادث

مراحل مدیریت بحران:

پيشگيري: مجموعه اقداماتي است كه پيش، هنگام و پس از وقوع بحران با هدف جلوگيري از وقوع مخاطرات يا كاهش آثار زيان بار آن انجام مي شود.

آمادگي: اقداماتي است كه توانايي جامعه – دولت و مردم – را براي مقابله با شرايط بحراني افزايش مي‌دهد. آمادگي شامل جمع‌آوري اطلاعات، پژوهش، برنامه‌ريزي، ايجاد ساختار مديريتي، آموزش، تأمين منابع، تمرين و مانور است.

مقابله: ارايه خدمات اضطراري به دنبال وقوع بحران است با هدف نجات جان و مال انسانها، تأمين رفاه نسبي براي آنها و جلوگيري از گسترش خسارات.

بازسازي:  بازگرداندن شرايط يك منطقه آسيب ديده به شرايط عادي با در نظر گرفتن كليه ضوابط و استانداردها.

اعضاي ستاد مديريت بحران

  1. معاون اول رييس جمهوري (رئيس ستاد)
  2. وزير كشور
  3. وزير مسكن
  4. وزير دفاع
  5. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح
  6. رئيس سازمان‌ مديريت و برنامه‌ريزي
  7. رئيس صدا و سيماي
  8. رئيس هلال احمر
  9. دو نفر متخصص

وظایف ستاد مدیریت بحران:

  1. راهبري عالي و نظارت و ارزيابي عملكرد مديريت بحران
  2. تعيين وظايف و نقش وزارتخانه‌ها و سازمانهاي دولتي
  3. تعيين سياستهاي تبليغاتي و چگونگي برنامه‌هاي تبليغاتي و اطاع‌رساني
  4. تصويب درجه‌بندي بحرانها
  5. تصويب قاعده‌هاي دريافت سريع اطلاعات حوادث
  6. اطلاع‌گيري سريع درصورت وقوع يا محتمل الوقوع بودن حوادث
  7. اتخاذ تصميم درباره اقدامات احتياطي پس از دريافت اطلاعات
  8. تشخيص و اعلام وضعيت بحران در سطح ملي
  9. تعيين فرماندهي عمليات مقابله با بحران ملي

وظايف كارگروه حمل و نقل

شرح وظايف كلي

  •  اجراي مصوبات ستاد حوادث غير مترقبه كشور.
  • بررسي و تصويب شرح وظايف تمامي سازمانها و بخشهاي ذيربط در امر حمل و نقل.
  • برنامه‌ريزي و ايجاد هماهنگي لازم به منظور جلوگيري از تداخل مسئوليتها و انجام كارهاي موازي و تكراري در زمينه حمل و نقل.
  •  بررسي و تصويب طرحهاي تفصيلي بخشهاي زيرمجموعه كارگروه در مراحل پيشگيري، آمادگي و مقابله.
  • پشتيباني، هماهنگي و نظارت بر عملكرد كارگروههاي حمل و نقل استانها

ادامه مطلب را با دانلود فایل پاورپوینت مشاهده کنید.

 

 

  • هرگونه سوالی در رابطه با پاورپوینت مدیریت بحران در حمل و نقل داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

    هر مطلبی لازم داشتید, کافیه سفارش دهید تا در سایت قرار گیرد.

 

حتما بخوانید:

پاورپوینت آموزشی دوره مدیریت بحران

دانلود کتاب مدیریت بحران و ایمن سازی صنایع و معادن

برگزاری مانور و سناریو نویسی در بحران

پیاده سازی طرح مدیریت اضطراری

 

مدیر وبسایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای, علاقمند به ایمنی و بهداشت و نرم افزارهای مربوطه هستم و همراه با تیم تخصصی سعی می کنم که محیطی پرباری را برای شما عزیزان فراهم کنم.
با عضویت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی ACGIH از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!! تعداد افراد فید برنر
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله زیر را حل کنید: *