• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | کلیات بهداشت حرفه ای | عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران

عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران

عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: کلیات بهداشت حرفه ایلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=59406

عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران

0 دیدگاه/در کلیات بهداشت حرفه ای/توسط Sirvan Sheikhi

عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران

فرمت: Word  تعداد صفحات: 10

مقاله این بخش ترجمه شده مقاله زیر است:

Amani S, Tahmasbi S, Baneshi A, Poursadeghiyan M, Karimzadeh M.

Factors Affecting Professional Competency of Iranian Preschool Administrators Based on Crisis Management Approach. hdq. 2018; 3 (4) :185-190

چکیده

مقدمه: مدیریت بحران در مراکز پیش‌دبستانی از آنجا که کودکان قادر به محافظت از خود نیستند اهمیت و ضرورت دارد آموزش کودکان در رویکرد مدیریت بحران نیز در پیشگیری از خطرات به آنان کمک می‌کند؛ بنابراین هدف این مطالعه تعيين عوامل مرتبط باصلاحیت حرفه­ ای در بین مدیران پیش‌دبستانی با رویکرد مدیریت بحران بوده است.

مواد و روش: این تحقیق از لحاظ روش پیمایشی بوده جامعه‌ی آماری تحقیق حاضر را کلیه‌ی مدیران مراکز پیش‌دبستانی تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای در شهر تهران انجام شد براي جمع داده‌های آن از تكنيک پرسشنامه محقق ساخته استفاده ‌شده است. این ابزار دارای 11 مقیاس و 76 گویه بود، تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss21 در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت پذیرفت که در سطح استنباطی به دلیل توزیع غیر نرمال داده‌ها از آماره نا پارامتریک کروسکال والیس استفاده شد و برای پیش‌بینی مؤلفه‌ها از رگرسیون خطی گام‌ به ‌گام استفاده شد.

یافته‌ها: میانگین سنی شرکت کنندگان بین 256.69±288.14 بود. 373 که درصد زنان 96.4 درصد و درصد مردان 2.8 بودند. نتایج یافته‌های پژوهش نشان داد که بین سن (0.000)، سابقه مدیریت (0.001)، تحصیلات (0.001) و صلاحیت حرفه‌ای با رویکرد مدیریت بحران تفاوت معنی‌داری وجود دارد (p<0/000)

نتیجه گیری: با توجه به رویکرد مدیریت بحران، مدیرانی که در جنبه ­های مهارت ­(فنی، انسانی، ادراکی)  وضعیت بهتری دارند، ازنظر صلاحیت حرفه ­ای برای مدیریت مهدکودک‌ها مناسب‌ترند

کلیدواژه: صلاحیت حرفه ­ای، مدیران، پیش از دبستان، مدیریت بحران

مقدمه

در بین نهادهای اجتماعی، آموزش‌ و پرورش در جامعه نقش مهمی را ایفا می­ کند. از بدو آفرینش، انسان به‌نوعی با تعلیم و تربیت سروکار داشته است نقش حساس تربیت افراد در آموزش‌ و پرورش را مدیران بر عهده ‌دارند (سلطانی، 1381؛ صافی،1391).

آموزش ‌و پرورش پیش ‌دبستانی اولین مرحله از نظام آموزش ‌و پرورش که باهدف آماده‌سازی کودکان برای ورود به کلاس­ های اول ابتدایی در نظر گرفته می ­شود (1391، کونیر 2003، گراو و روالد 2004، کریستینا،2014؛ احمد و همکاران،2015)، در سازمان مدارس هزاران کودک و نوجوان بهترین زمان حیات خود را در فضای مدارس به یادگیری می­ گذرانند با توجه به رشد روزافزون جمعیت- تحولات جامعه و اهمیت یافتن آموزش‌ و پرورش تعداد مدارس و دانش آموزان افزایش ‌یافته و در نتیجه اهداف و وظایف آموزش ‌و پرورش پیچیده‌تر و مأموریت آن­ها سنگین‌تر شده است از آنجایی‌ که موارد اولیه مدارس، دانش آموزان می­ باشند که با افکار و عقاید و فرهنگ‌های مختلف وارد این سازمان شده و در فرآیند یاددهی و یادگیری مشکلات و بحران‌هایی ناشی از حوادث را به وجود آورند، بنابراین دول ت­ها در سطوح ملی و منطقه‌ای و استانی و محلی نیازمند تدوین برنامه‌هایی برای پیشگیری، مقابله و مهار انواع بحران­ها می­ باشند و حتی مدیران و سازمان‌های مختلف مانند مؤسسات تجاری و خدماتی: بیمارستان ها، دانشگاه ها و مدارس همگی نیازمند داشتن برنامه ­ای جامع و متناسب با فعالیت­ های خود در حوادث بحرانی می ­باشند

داشتن یک برنامه جامع مدیریت بحران مدیران را پیوسته آماده رویارویی با بحران­های پیش روی مدارس خود کرده و بدین‌وسیله ضمن پیشگیری، از تأثیر بحران­ها کاسته و مدارس را از گرداب بحران­های مختلف آن‌گونه نجات دهد که کمترین آسیب متوجه آنان نگردد (شیرزاد کبریا، 1392)، حوادث آسیب‌زا بدون توجه به ‌شدت آن می‌توانند به واکنش‌ها مختلفی دردانش آموزان منجر شود. واکنش‌های مثل ترس، خشم، احساس گناه، افسردگی، ديدن تصاوير آزاردهنده در خواب يا بيداری، مشکلات حافظه، تمرکز و يادگيری در دانش آموزان می‌تواند از این جمله باشد. اثر اين حوادث می‌تواند به‌ طور جدی در یادگیری تداخل ايجاد کند و فعالیت‌های عادی مدرسه را با مشکل مواجه کند کودکان زمان زيادی از زندگی‌شان را در مدرسه می‌گذرانند و قسمت زيادی از یادگیری‌ها در محیط مدرسه اتفاق می‌افتد و از طريق ارتباط با معلمين و اولیای مدرسه روش حل بسياری از مشکلاتشان را فرامی‌گیرند و حمایت‌های لازم را دریافت می‌کنند درزمان بحران نقش حمايتی مدیران برجسته‌ترمی شود (متقی پور، بهرام نژاد، محمودی قرائی، ياسمی، اسماعيلی.1388).

مدیران پیش‌دبستانی باید از قبل از بحران به بررسی آسیب‌پذیری مراکز پیش‌دبستانی (مشکلات ساختاری)، اجرای و اجرای آموزش عمومی (آمادگی در برابر بحران در مراکز پیش‌دبستانی)، جلسات دوره­ای با والدین، جلسات دوره­ای با کارشناسان مدیریت بحران و…بپردازند از آنجا که کودکان یکی از مهم‌ترین گروه ­های آسیب‌پذیر جامعه هستند بنابراین محافظت از آن­ها که دارایی­ های آینده هستند اهمیت زیادی دارند مدير بحران هماهنگ‌کننده‌ای بین ارگان‌های سرویس‌دهنده و تعیین‌کننده خط‌ مشی فعالیت‌ها است و بايد حداقل در سازمان خود آمادگی لازم را به وجود بیاورد؛ سامانه‌های اداری را بهبود بخشد و با شیوه ­های مديريتی، کارايی و اثربخشی افراد را بیشتر و به عوامل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی بحران توجه کند (کرامتی، 1391)، اگر در هنگام زلزله کودکان در مهدکودک باشند کمک زیادی به آن­ها باید انجام بگیرد زیرا آن­ها نمی­ توانند در فعالیت ­های امدادی کمک کنند و برنامه جامع مدیریت بحران برای کاهش خطر و آگاهی کودکان بسیار مهم است از آنجا که کودکان تفکر انتزاعی ندارند یکی از بهترین روش‌های آموزشی مدیریت بحران برای کودکان استفاده از بازی و فعالیت­ های سرگرمی می­ باشد (حسیتی و ایزدخواه،2005).

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 48 KB فرمت: Word آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

هر گونه سوالی در رابطه با عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

 

حتما بخوانید:

⇐ اثر عملکرد زیست ‌محیطی و افشای مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی با رویکرد مدیریت بحران

⇐ مدیریت بحران در ساختمان ها

 

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این نوشته
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در واتس اپ
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک گذاری با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2020/09/Preschool-principals.jpg 370 555 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2020-09-28 22:42:262020-09-28 22:42:26عوامل مرتبط با صلاحیت حرفه ای در مدیران پیش دبستانی با رویکرد مدیریت بحران
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران asmasalarnasab
  • آواتار کاربران Arghavan77
  • آواتار کاربران yosef
  • آواتار کاربران Hamin
  • آواتار کاربران Zahra_naemi77
  • آواتار کاربران saharahimi
  • آواتار کاربران Mehdi cheldavi
  • آواتار کاربران Pariya
  • آواتار کاربران Shahab abdi
  • آواتار کاربران a.sohrabi

تعداد کاربران ویژه: 22546

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه





تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
اسکرول به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 17765 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید + =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید − =

برگشت برای ورود به سایت