سنجه های بهداشت حرفه ای در اعتبار بخشی بیمارستان
سنجه های بهداشت حرفه ای در اعتبار بخشی بیمارستان
سنجه های بهداشت حرفه ای در اعتبار بخشی بیمارستان
فرمت: PDF تعداد صفحات: 19
در اعتبار بخشی بیمارستان چه سنجه هایی از دیدگاه بهداشت حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرد؟
- اندازه گیری و ارزیابی عوامل فیزیکی شامل صدا و ارتعاش, روشنایی, پرتوهای غیریونیزان, میدان های الکتریکی و مغناطیسی, شرایط جوی
- اندازه گیری و ارزیابی عوامل شیمیایی شامل گازها, بخارات, گردوغبار, دود و دمه بخش ها و واحد ها
- ارزیابی و اندازه گیری عوامل زیان آور ارگونومیک
- سنجش, ارزیابی و کنترل عوامل زیان اور استرس شغلی محیط کار متناسب با فعالیت بخش ها و واحدها
- بررسی و اقدامات اصلاحی و بهسازی سیستم های تهویه
- ارزیابی کارکنان در استفاده از وسایل حفاظت فردی
- شناسایی, احرا و کنترل ایمنی و سلامت شغلی همه گروههای ذینفع از جمله پیمانکاران, تامین کنندگان و مشتریان و بازدیدکنندگان از محیط کار
- ارزیابی و ارزشیابی مخاطرات شغلی متناسب با فعالیت بخش ها و واحدها
- مدیریت کنترل مخاطرات شغلی در محیط کار بر اساس ارزیابی و ارزشیابی
- بیماری های شغلی به تفکیک هر بخش / واحد شناسایی و ارزیابی شده و کارکنان مرتبط در خصوص این بیماری ها و روش های پیشگیری از آنها آموزش دیده اند و بر اساس آن عمل می کنند.
- ثبت, بررسی و تحلیل حوادث و سبه حوادث شغلی, شکواییه ها و نظرات بهداشت حرفه ای و طب کار در واحد های مختلف
- پیشگیری از وقوع حوادث و شبه حوادث شغلی برنامه ریزی شده و اقدامات اصلاحی و کنترلی
- کتابچه ها و مجموعه الکترونیک راهنمای استفاده از مواد شیمیایی مورد استفاده در بیمارستان
- برچسب گذاری مواد شیمیایی
- استفاده صحیح از برگه های اطلاع مواد شیمیایی (SDS)
- برنامه ایمنی شیمیایی برای انبارها ( حمل و نقل, انبارشت, چیدمان,توزیع, مصرف و دفع بهداشتی)
- کمیته حفاظت فردی و بهداشت کار براساس دستورالعمل اجرایی ابلاغی وزارت بهداشت
این کلیاتی است از سنجه های بهداشت حرفه ای که در اعتبار بخشی بیمارستان مورد ارزیابی قرار می گیرد. پرسش ها, شواهد و چالش هر سنجه را به صورت مستقیم با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.
تعریف اعتبار بخشی:
اعتباربخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائة خدمات سلامت با استانداردھای مشخص است. استانداردھایی که بر بھبود مداوم کیفیت، محوربودن بیمار و بھبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد.
« اعتباربخشی » برای تشریح کیفیت خدمات بھداشتی درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته می شود.
خط مشی مراقبت ھای سلامت و درک آنچه به کیفیت مراقبت مربوط می شود و تمرکز بر روی اصول بنیادی برای یکپارچه نمودن توسعة سیستم بھداشت و درمان و پویا نمودن آن، اساس « اعتباربخشی » را تشکیل می دھد.
حاکمیت بالینی چارچوبی است که در آن سازمان هاي ارائه دهنده خدمات در قبال بهبود دائمی در خدمات پاسخگو بوده و یا با ایجاد محیطی که در آن تعالی در خدمات بالینی شکوفا می شود به صیانت از استانداردهاي عالی خدمت می پردازد. حاکمیت بالینی فعالیت جدیدي نیست بلکه کارکنان بالینی همیشه نگران ارائه بهترین استانداردها براي بیماران هستند.
حتما بخوانید:
⇐ طراحی سیستم های تهویه بیمارستان
⇐ دوره اموزش بهداشت محیط ویژه پرسنل بیمارستان
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)