• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | عوامل زیان آور محیط کار | عوامل زیان آور ارگونومیکی | روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی

ارگونومی اتاق کنترل

روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: عوامل زیان آور ارگونومیکیلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=58536

روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی

0 دیدگاه/در عوامل زیان آور ارگونومیکی/توسط Sirvan Sheikhi

روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی

روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی

فرمت: pdf   تعداد صفحات: 11

فهرست:

  • پرسشنامه
  • پروتوکل کلامی
  • محدودیت های پروتکل های کلامی
  • بهینه سازی مزایا و محدود کردن محدودیت ها
  • انجام تجزیه و تحلیل پرونده کلامی
  • استفاده در علوم سازمانی
  • هشدارها و محدودیت ها
  • خلاصه
  • رفرنس ها

پرسشنامه

پرسش مؤثر یک مهارت اساسی است. پرسشنامه می تواند مورد استفاده قرار گیرد:

  • به دست آوردن اطلاعات.
  • یک مکالمه شروع کنید
  • درک تست
  • یک نفر را به مکالمه برسانید
  • نمایش علاقه به یک فرد
  • دنبال پشتیبانی یا توافق

سوالات بسته

سوالات بسته به دنبال پاسخ تنها یک یا دو کلمه هستند (اغلب به سادگی “بله” یا “نه”) و در انجام این کار دامنه پاسخ را محدود می کند. دو مثال از سوالات بسته عبارتند از: “آیا امروز با ماشین سفر کردید؟” و “دیروز بازی فوتبال را دیدید؟” این نوع سوالات به طور متوسط کنترل ارتباطات توسط پرسشگر حفظ می شود، با این حال این اغلب در مورد تلاش برای تشویق گفتاری حرفی برای نتیجه مطلوب نیست. با این وجود، سؤالات بسته می توانند برای تمرکز بحث و دریافت پاسخ های واضح و مختصر در صورت لزوم مفید باشند.

سوالات باز شده

سوالات باز، دامنه پاسخ را گسترش می دهند، زیرا آنها خواستار بحث و تفسیر بیشتر هستند. به عنوان مثال، “این ترافیک امروز صبح چه بود؟” یا “شما احساس می کنید مایلید از این بحث به دست آورید؟” سوالات باز می شود برای پاسخ دادن به دیگر، اما آنها دیگر به شخص دیگر بیشتر دامن خود را برای بیان و تشویق درگیر شدن در گفتگو است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پرسش ها، صفحات ما را ببینید: پرسش و نوع پرسش ها.

بازتاب و واضح سازی

بازتاب دادن فرایند تغذیه به شخص دیگری است که درک شما از آنچه گفته شده است. اگر چه منعکس کننده یک مهارت تخصصی است که در مشاوره استفاده می شود، می توان آن را به طیف وسیعی از زمینه های ارتباطی اعمال کرد و مهارت مفیدی برای یادگیری است.

بازتاب اغلب شامل فراموشی پیامی است که به وسیله سخنرانی به شما گفته می شود، ماهیت واقعیت ها و احساسات بیان شده را بیان می کند و درک خود را به سخنران می دهد. این یک مهارت مفید است زیرا:

  • شما می توانید بررسی کنید که پیام را به روشنی درک کرده اید.
  • سخنران پاسخ به نحوه دریافت پیام را می دهد.
  • این نشان می دهد علاقه و احترام به آنچه شخص دیگری می گوید.
  • شما نشان می دهید که شما در نظر گرفتن دیدگاه فرد دیگر هستید.
  • همچنین صفحات ما در Reflecting و Clarifying را ببینید.

خلاصه

خلاصه خلاصه ای از نکات اصلی یا مسائل مطرح شده است. خلاصه سازی همچنین می تواند به هدف “بازتاب دادن” نیز خدمت کند. با این حال، خلاصه اجازه می دهد تا هر دو طرف بررسی و موافقت ارتباطات مبادله بین آنها تا آن زمان در زمان. هنگامی که به طور موثر استفاده می شود، خلاصه ها نیز ممکن است به عنوان یک راهنما برای مراحل بعدی به جلو برگردد.

 پروتوکل های کلامی

پروتکل های کلامی منابع داده های غنی شامل افکار گفتاری افراد است که با کار بر روی یک task مرتبط هستند. در حین کار بر روی یک task خاص، افراد معمولا بلند می اندیشند، در حالیکه افکار برای آنها رخ می دهد و یا آنها را در فواصل مشخص شده توسط محقق.. در برخی مطالعات محققان از افراد خواسته اند تا پس از اتمام کار، افکار خود را بیان کنند. واژگان به طور مقطعی ضبط می شوند و سپس با توجه به دسته بندی های مبتنی بر تئوری یا تجربی تفکیک می شوند. پروتکل های کلامی با خودآزمایی متفاوت هستند. افراد به تمرین بر فرآیندهای شناختی که در تکمیل وظایف تمرکز نمی کنند و همچنین در خودپنداره پردازش شناختی آموزش دیده نیستند. محققان از این داده ها در ارتباط با مفاهیم نظری منطقی برای تولید فرضیه ها و نتیجه گیری در مورد فرآیندهای شناختی و محصولات استفاده می کنند.

چه پروتکل های کلامی در مورد تفکر و یادگیری آشکار می شود؟

افراد باید از این افکار آگاه باشند و افکار باید به زبان قابل قبول باشند. بنابراین، تجزیه و تحلیل پروتکل کلامی می تواند آن جنبه های تفکر و یادگیری را آشکار سازد که در حافظه کاری فعال شده اند و می توانند به طور عادی رمزگشایی کنند.

یک مزیت عمده از پروتکل های کلامی این است که آنها ثروتمندترین اطلاعات مربوط به محتویات حافظه کاری را در هنگام اجرای کار ارائه می دهند. برای مثال، در مطالعات درک مطلب، پروتکل های کلامی یک پایگاه داده دقیق از انواع مبتنی بر مبانی مبتنی بر دانش و مبتنی بر دانش فراهم می کنند که ممکن است در طول خواندن عادت متون روایت رخ دهد.

داده ها با استفاده از اقدامات دیگر مانند زمان خواندن جمله و زمان واکنش به پروب های تک کلمه، برخی از یافته های پروتوکل کلامی را تایید می کنند. به عنوان مثال، شواهد تایید کننده برای تولید نتیجه گیری های علی و توضیحات مبتنی بر هدف وجود دارد. پروتکل های کلامی نیز اطلاعاتی در مورد حوزه های دانش خاصی که برای ایجاد نتیجه گیری در هنگام خواندن روایات و همچنین در مورد تفاوت در استراتژی های عمدی خوانندگان برای درک متون روایی و اطلاعاتی، ارائه شده است.پروتکل های کلامی به طور گسترده در مطالعه کار کارشناس در مقابل کارهای تازه کار در سراسر حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است به عنوان مثال، تخصص شناختی-ادراکی درگیر در شطرنج، مهارت های ادراکی-حرکتی مانند ورزش، علم و استراتژی های حل مسئله، در ریاضی، ماهر در مقابل خواندن کمتر ماهر. اما فرآیندهائی که آنها مشکلات را حل می کنند و وظایف خود را در حوزه های تخصص خود نیز انجام می دهند نیز متفاوت است. پروتکل های کلامی نشان می دهد که کارشناسان احتمال بیشتری برای ارزیابی و پیش بینی موقعیت های همیشه در حال تغییر با مشکالت بسیاری دارند و برنامه ریزی شده و به همین دلیل است. دانش در مورد فرآیندهای حل مشکالت متخصص و مبتدی دارای پیامدهای توسعه و ارزیابی شیوه های آموزشی است.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

 

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 604 KB فرمت: Pdf آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

هر گونه سوالی در رابطه با روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

 

حتما بخوانید:

⇐ ماکروارگونومی و ایمنی

⇐ ماکروارگونومی و فرهنگ ایمنی

⇐ ماکروارگونومی در سازمان ها

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری این نوشته
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در واتس اپ
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک گذاری با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2013/01/Closed-circuit-control-room.jpg 480 640 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2020-09-02 16:39:092020-09-02 16:39:09روش های متداول در ارزیابی ماکروارگونومی
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران Rahii
  • آواتار کاربران Maral
  • آواتار کاربران Mohadeseh
  • آواتار کاربران majidnaseri
  • آواتار کاربران truth3
  • آواتار کاربران Artin95
  • آواتار کاربران saracheraghi
  • آواتار کاربران hse_saber
  • آواتار کاربران MRYAMHN
  • آواتار کاربران Zahra.asaadi

تعداد کاربران ویژه: 22258

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه





تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
اسکرول به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 16742 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید − =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید − =

برگشت برای ورود به سایت