• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • انجمن
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولات
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
    • سفارش ترجمه
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو
خانه عوامل زیان آور محیط کار عوامل زیان آور ارگونومیکی روش مصاحبه ای در ماکروارگونومی
مصاحبه با رتبه های برتر ارشد بهداشت حرفه ای سال 98

روش مصاحبه ای در ماکروارگونومی

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: عوامل زیان آور ارگونومیکیلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=60966

روش مصاحبه ای در ماکروارگونومی

2020-11-30/0 نظرها/در عوامل زیان آور ارگونومیکی /توسط Sirvan Sheikhi/لینک کوتاه https://acgih.ir/?p=60966

روش مصاحبه ای در ماکروارگونومی

فرمت: Word   تعداد صفحات: 7

 

زمینه و کاربردها: فرایند محاسبه به عنوان ابزاری برای جمع ­آوری اطلاعات به مدت ده ها سال بکار رفته است. ریشه فرایند مصاحبه به مصریان بر می گردد که هنگام جمع ­آوری داده­ های مربوط به آمار از آن استفاده می ­کردند (فونتانا و فری، 2000). به صورت رسمی ­تر این فرایند در تشخیص امراض بالینی و مشاوره به کار رفته و طی جنگ جهانی اول تکنیکی همه ­گیر شده که طی آن مصاحبه ­ها به هدف انجام آزمایش ­های روانی استفاده می­ شد.

فرایند مصاحبه این امکان را فراهم می­ سازد که تبادل کلامی مملو از اطلاعات همراه با جزئیات بین مصاحبه­ گر  مصاحبه شوندگان اتفاق بیافتد. از طریق مصاحبه، پژوهشگر به اعماق دنیای مصاحبه شوند، نفوذ می­ کنند زیرا آنها بر این باور هستند که اطلاعاتی که بدین گونه جمع ­آوری می­ شود، مهم باشد. مصاحبه پنجره­ های است برای درک رفتارهای مصاحبه شونده (سیدمن، 1998). در ارگونومی کلان روش مصاحبه بویژه در تشخیص مسائل سیستم کاری یا علائم آن مورد استفاده قرار می­ گیرد.

روش کار: بعد از اتخاد تصمیم مبنی بر انتخاب مصاحبه به عنوان روش جمع­ آوری داده­ ها مواردی وجود دارد که جهت اطمینان از کیفیت بهتر نتایج کار بایستی انجام شوند. ماهیت انجام یک مصاحبه کاملاً شخصی است و بیشتر آن به فرد بستگی دارد که مصاحبه را اراده می­ کند. البته جزئیاتی نیز وجود دارد که هنگام کسب آمادگی برای مصاحبه بایستی آنها را درک نمود. مصاحبه­ گر ابتدا  بایستی مصاحبه شوندگان احتمالی را تعیین و از همکاری آنها مطمئن شوند (که کسب اجازه نیز گفته می­ شود). این امر می­ تواند شامل افراد می­ شود که می­ خواهند جهت کمک به مصاحبه ­گر به عنوان راهنما حضور یابند. این فرد به مصاحبه ­گر در درک تجربیات مصاحبه شونده ­ها اطلاعاتی ارائه داده و به وی کمک می­ نماید (فونتانا و فری، 2000). مصاحبه گر بایستی بتواند اعتماد مصاحبه شونده و حمایت آنها را جلب نماید.

این امر کمک می­ کند تا از بی پرده و صادقانه بودن پاسخ­ ها بخصوص هنگامی که مصاحبه شونده اطلاعات حساسی را فاش می سازد، اطمینان حاصل کنیم (فونتانا و فری، 2000). به دلیل محدودیت­ های وقت و مالی مصاحبه با تعداد زیادی از افراد در سازمان ممکن نیست. بنابراین رویکردی که استفاده می­ شود نمونه گیری لایه ای تصادفی از افرادی می باشد (ونگراف، 2000). این نمونه لایه ­ای به پژوهشگر اجازه می­ دهد از تعداد معدودی مصاحبه گر که نماینده گروه بزرگتری هستند. در هنگام انجام مصاحبه واقعی پژوهشگر بایستی نگرش مصاحبه شونده را مدنظر قرار دهد در حالی که سعی نماید احساسات و تعصبات شخصی خود را کنار بگذارد. اهداف پژوهشی بایستی بطور شفاف تعریف شود تا بتوان توجه مصاحبه شونده را بدان معطوف نمود. همچنین یکسانی از عناوین بایستی در طول مصاحبه مورد بحث قرار گیرند (اسمیت، 1995).

در مرحله بعد بایستی محتوی مصاحبه را مشخص کرد، مروری بر پیشینه پژوهشی بایستی به منظور درک پژوهش های پیشین و آماده سازی متعدد اولیه مصاحبه انجام می شود. عموماً مصاحبه بایستی با پرسش هایی شروع شود که به تدریج مصاحبه شونده را به طرف بحث اصلی بکشاند با پرسش های تغییر جهت ادامه یافته و به دنبال آن پرسش ­های کلیدی که بیشتر بر پژوهش متمرکز است بیاید و در نهایت پرسش ­هایی مطرح شود که جلسه را جمع ­بندی کرده و به اتمام برساند. مصاحبه ­گر بایستی خود را برای جلسه­ ای آماده کند که از 90 دقیقه تا 2 ساعت طول می­ کشد. پایان مصاحبه پژوهشگر بایستی نتایج را تحلیل و گزارش نماید. به دنبال هر جلسه مصاحبه یادداشت برداری میدانی بایستی صورت گیرد. در شرایط ایده ­آل شخص بایستی باشد که از بحث ها یادداشت برداری کرد و بحث ها را دنبال کرده تا مشارکت مصاحبه شونده بهتر گردد. سپس پژوهشگر بایستی کدها و ساخته ایی با استفاده از داده ­های برگرفته از مصاحبه ایجاد نماید.

این امر شامل چندین بار خوانش متن مصاحبه برای رسیدن به درکی از عناوین مورد بحث از دید مصاحبه شونده می شود. هر خوانش جدی ایده ها و افکار جدیدی تولید می کند و بنابراین کدها و ساخته ای جدیدی خواهیم داشت (اسمیت، 1995). از تحلیل انجام شده لیستی از موضوعات اصلی ایجاد می­ شود. این موضوعات بایستی کلید واژه­ هایی باشد که تفکر ارائه شده توسط مصاحبه شونده را به بهترین شکل منعکس می­کند. بسیاری از این گونه موضوعات از پروتکل مصاحبه نشات می­ گیرد؛ با خوانش متن مصاحبه بوجود می آیند (اسمیت، 1995). این لیست اصلی می تواند کدهای دیگری نیز داشته باشد که در توضیح بهتر یک موضوع عمده و غالب به پژوهشگر کمک می­نماید (اسمیت، 1995). زمانی که موضوعات اصلی از متن مصاحبه استخراج می­ شوند یادآوری محلی از متن مصاحبه که این موضوعات در آنجا پیدا می ­شوند، اهمیت دارد.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 20 KB فرمت: Word آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

هر گونه سوالی در رابطه با روش مصاحبه ای در ماکروارگونومی داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

 

حتما بخوانید:

⇐ روش های Focus Group در ماکروارگونومی

⇐ ارزیابی ریسک از دیدگاه ماکروارگونومی در جهت بهبودی صنایع

4 / 5 ( 1 امتیاز )
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • Share on WhatsApp
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/08/interview.jpg 417 626 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2020-11-30 19:08:182020-11-30 19:08:18روش مصاحبه ای در ماکروارگونومی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

دسته‌ها

ورود
عضویت

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران lashgari31
  • آواتار کاربران fatemeh.sh
  • آواتار کاربران Alirmz98
  • آواتار کاربران alidz
  • آواتار کاربران Omi2
  • آواتار کاربران Coffenet7
  • آواتار کاربران Morane
  • آواتار کاربران Beheshtz
  • آواتار کاربران Kam12
  • آواتار کاربران mehryar12760

تعداد کل کاربران ویژه: 7455

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • تبلیغ شما در این مکان
  • تبلیغ شما در این مکان
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه - تعداد افراد مشترک تعداد افراد فید برنر
  • نماد اعتماد الکترونیکی 2 ستاره
قبليبعدي
12
  • 09338413734
  • آ.غ - بوکان - خیابان 55
تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارتباط با ما
  • ارسال مطلب
  • درباره ما و قوانین سایت
رفتن به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 38617 نفری مهندسین سایت بپیوندید
معادله را حل کنید: − =

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم.

معادله را حل کنید: + =

برگشت برای ورود به سایت