• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • انجمن
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولات
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
    • سفارش ترجمه
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو
خانه عوامل زیان آور محیط کار عوامل زیان آور روانی روانشناسی رنگها
رنگ و کاربرد ان در ایمنی

روانشناسی رنگها

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: عوامل زیان آور روانیلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=172

روانشناسی رنگها

2013-01-24/0 نظرها/در عوامل زیان آور روانی /توسط Sirvan Sheikhi/لینک کوتاه https://acgih.ir/?p=172

روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها

رنگها مثل مرگ و ماليات گزیر ناپذیرند. در همه جا هستند. این به چه معنی است؟ چرا مردم در اتاقهای سبز بيشتر احساس آرامش می کنند؟ چرا وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ نهایت تلاش خود را می کنند؟رنگها در فرهنگهای مختلف اغلب معانی متفاوتی دارند و حتی در جوامع غربی معانی رنگهای مختلف پس ازسالها تغيير کرده است. ولی امروزه در آمریکا، محققان دریافته اند که موارد زیر بطور عام درست می باشند.

مشکی

مشکی رنگ سلطه و قدرت است. این رنگ برای مد پرطرفدار است چون شخص را لاغرتر نشان می دهد.همچنين شيک و بادوام است.رنگ مشکی همچنين نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است ،کشيشها رنگ مشکی می پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند.بعضی از کارشناسان مد می گویند لباس مشکی پوشيدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است. لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی کسی که لباس مشکی می پوشد منزوی یا شریر به نظر می رسد.شخصيتهای منفی، مانند دراکولاهم، اغلب لباس مشکی می پوشند.

سفيد

تازه عروسان سفيد می پوشند تا مظهر معصوميت و پاکی باشند. رنگ سفيد نور را منعکس می کند و رنگ تابستانی محسوب می شود.رنگ سفيد برای دکوراسيون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چيز تناسب دارد. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفيد سریع مشخص می شود و به همين دليل پاکيزه نگاه داشتن آن دشوارتر از سایر رنگهاست. پزشکان و پرستاران لباس سفيد می پوشند که نشان دهنده استریل بودن( ضدعفونی شدگی) است.

رنگها

قرمز

قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود. قرمز همچنين رنگ عشق است. رنگ قرمز جلب توجه می کند و کسی که قرمز می پوشد مليح تر به چشم می آید. چون قرمز رنگ تندی است، در مذاکرات و درگيریها نمی تواند کمکی به مردم بکند. ماشينهای قرمز اهداف مورد نظردزدها می باشند.معمولاً رنگ قرمز در دکوراسيون برای تاکيد مورد استفاده قرار می گيرد. دکوراتورها بر این ایده اند که مبلمان قرمز محشر است چون جلب توجه می کند.

صورتی

صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش تر است. تيمهای ورزشی گاهی اوقات رختکن تيمهای رقيب را صورتی رنگ می کنند چون تيم های رقيب روحيه شان تضعيف می شود.

آبی

آبی، رنگ آسمان و اقيانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ صلح و آرامش است و سبب می شود بدن مواد شيميایی آرامش بخش توليد کند،پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصيه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشيد چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است.افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسيها حاکی از آن است که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگين تری را بلند کنند.

سبز

در حال حاضر پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسيون سبز است که مظهر طبيعت است. برای چشم، سبز ملایم ترین رنگ است و می تواند قدرت دید را افزایش دهد. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است. مردم انتظاردارند افرادی که در تلویزون ظاهر می شوند در ” اتاقهای سبز رنگ” باشند تا آرامش یابند. بيمارستانها اغلب ازرنگ سبز استفاده می کنند چون این رنگ به بيماران آرامش می دهد.در قرون وسطی پرندگان سبز رنگ بودند که مظهر باروری است سبز تيره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

رنگها

 

زرد

زرد آفتابی شاد جلب توجه می کند. با وجود اینکه یک رنگ خوش بينانه به حساب می آید، مردم در اتاقهای زردرنگ بيشتر عصبانی می شوند و کودکان بيشتر گریه م یکنند. رنگی که کمتر از سایر رنگها چشم را جذب می کند زرد است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گيرد م یتواند مقهور کننده باشد، رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، بنابراین برای دفترچ ههای حقوقی مورد استفاده قرار م یگيرد.همچنين متابوليسم ( سوخت و ساز) راتسریع می کند.

ارغوانی

ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنين زنانه و رویایی است. با وجوداین چون رنگ ارغوانی در طبيعت نادر است تصنعی به نظر می آید.قهوه ای قهوه ای یکدست، رنگ خاک است و در طبيعت فراوان است. هوه ای روشن نشان دهنده صداقت است درحالی که قهوه ای تيره شبيه چوب یا چرم است. قهوه ای همچنين می تواند غم انگيز و یأس آور باشد . مردان بيشتر تمایل دارند بگویند که قهوه ای یکی از رنگهای مورد علاقه آنها ست.

غذای فکری

با وجود اینکه آبی یکی از پرطرفدارترین رنگهاست کمتر از سایر رنگها اشتها آور است. غذای آبی در طبيعت نادر است محققان تغذیه می گویند هنگاميکه انسانها در جستجوی غذا بودند، دریافتند که از چيزهای فاسد وسمی دوری کنند،که اغلب به رنگ آبی، مشکی،یا ارغوانی هستند.غذای آبی رنگ برای بررسی چيزهای مورد آزمایش بکار می روند، که سبب کم اشتهایی می شوند. برای غذاسبز، قهوه ای و قرمز پرطرفدارترین رنگها هستند. رنگ قرمز اغلب برای دکوراسيون رستوران مورد استفاده قرارمی گيرد. چون اشتها آور است.

منبع:

http://www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/psychologist.html

تگ ها : روانشناسی رنگها
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • Share on WhatsApp
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2014/12/کاربرد-رنگ-در-ایمنی.jpg 250 468 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2013-01-24 23:39:052018-08-08 20:52:26روانشناسی رنگها
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

دسته‌ها

ورود
عضویت

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران H.ghanbari
  • آواتار کاربران farzadhemayat
  • آواتار کاربران Monami
  • آواتار کاربران Atousafar
  • آواتار کاربران rohi.kakaei
  • آواتار کاربران Mamad_mrd
  • آواتار کاربران AGH PAK
  • آواتار کاربران armiyajodad03188
  • آواتار کاربران mhammadsm
  • آواتار کاربران saeed2013

تعداد کل کاربران ویژه: 6692

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • تبلیغ شما در این مکان
  • تبلیغ شما در این مکان
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه - تعداد افراد مشترک تعداد افراد فید برنر
  • نماد اعتماد الکترونیکی 2 ستاره
قبليبعدي
12
  • 09338413734
  • آ.غ - بوکان - خیابان 55
تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارتباط با ما
  • ارسال مطلب
  • درباره ما و قوانین سایت
رفتن به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 36157 نفری مهندسین سایت بپیوندید
معادله را حل کنید: + =

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم.

معادله را حل کنید: − =

برگشت برای ورود به سایت