ممیزی ایمنی

جزوه دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت HSE

جزوه دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت HSE

جزوه دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت HSE (مدیریت ممیزی)

موضوعات:

  • فازهای مختلف یک ممیزی
  • گزارش عدم انطباق و اقدامات اصلاحی
    • درك عدم انطباق
    • درك نياز به ايجاد ديدگاه مثبت به عدم انطباق
    • درك اهميت تهيه گزارش عدم انطباق
    • درك وظايف و مسئوليتها براي نحوه برخورد با عدم انطباقي كه در طول يك مميزي كشف مي شود
  • دیدگاه ممیزی (مسائل روانی و ارتباطی)
  • گزارش دهی
    • درك اهميت گزارش دهي موثر نتايج مميزي
    • درك گزارش دهي به هنوان فرآيندي مداوم از ابلاغ يافته هاي مميزي
    • كسب توانايي در شناسايي ويژگي هاي كيفي يك گزارش مميزي
    • درك نياز و اهميت گزارش دهي مثبت نتايج مميزي
  • جمع آوری شواهد عینی
    • درك روشهاي جمع آوري اطلاعات و شواهد عيني
    • درك اهميت مشاهدات در حين مميزي و به ويژه مشاهده فرآيندهاي توليد و ارائه خدمات
    • درك اهميت فرآيند گرايي در مميزي و به ويژه نياز به تصديق اينكه فرآيند مورد مميزي همواره خروجي ها ي مورد انتظار را توليد مي كند .
    • درك مفهوم ترسيم فرآيند و فوايد آن در آماده شدن براي مميزي

اهداف :

  • درک اهمیت مدیریت ممیزی
  • درک مراحل مختلف ممیزی و وظایف هر یک
  • درک اهمیت برنامه ریزی اثر بخش و آماده سازی ممیزی و الزام تعیین دامنه
  • درک منابع و اهداف پیش ممیزی و فرم های كاربردی آن
  • درک نگرش سیستمی به ممیزی و اهمیت آگاهی به ساختار سیستم مدیریت کیفیت ، فرآیندهای آن ،
  • توالی و تعامل آنها به منظور برنامه ریزی اثربخش
  • درک مفاهیم از مفهوم سیستم و منافع آن در آماده سازی یک ممیزی اثر بخش سیستم مدیریت كیفیت
  • درک اصول و اهمیت تدارک یک تیم مستقل و ذیصلاح
  • درک اهداف و اهمیت جلسات ممیزی

مميزي بايد به منظور ايجاد ارزش مناسب به خوبي مديريت شود. سرپرست تيم مميزي مسئوليت كلي مميزي را بر عهده دارد . اعضاء تيم مميزي سرپرست مميزي را حمايت مي كنند.

يك مديريت مميزي خوب نياز به انجام مناسب موارد ذيل دارد :

  • برنامه ريزي و آماده سازي
  • ارتباطات ( مميزي شونده ، مشتري و مميزان )
  • يافتن واقعيات به صورت عيني و دقيق

طرف های درگیری ممیزی

طرف های درگیری ممیزی

طرف های درگیری ممیزی

3 نوع مميزي

مميزي شخص اول

  • مميزي خود ( مشتري ، مميزان و مميزي شوندگان دروني هستند )

مميزي شخص دوم

  • مميزي توسط يك طرف ذينفع انجام مي شود . ( مثل مشتري )

مميزي شخص سوم

  • مميزي توسط يك طرف مستقل انجام مي شود ( موسسه گواهي دهنده/ ثبت كننده )

ISO 19011 راهنماييهاي بسيار خوبي براي مميزي EMS و QMS ارایه مینماید که در برگيرنده موارد ذيل مي باشد :

بخش 4 – اصول مميزي ( صفحه 3 ISO 19011)

بخش 5 – مديريت يك برنامه ريزي

  • بند 1-5 تا 6-5 (صفحه 4 تا 9 ISO 19011)

بخش 6 – فعاليت هاي مميزي

  • بند 1-6 تا 8-6 (صفحه 9 تا 21 ISO 19011)

بخش 7 – شايستگي ها و ارزيابي مميزان

  • بند 1-7 تا 6-7 (صفحه 21 تا 28 ISO 19011)

برنامه مميزي مي تواند مشتمل بر برنامه ريزي، سازماندهي و تامين منابع يك يا چند  مميزي باشد عموما به روابط مشتري / مميز مربوط مي گردد.

بخش 6 از ISO 19011 – فعاليت هاي مميزي

شامل برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي يك مميزي به عنوان بخشي از كل برنامه ريزي مي گردد. عموما به روابط مشتري / مميزي مربوط مي گردد.

فازهای مختلف یک ممیزی:

  • آغاز ممیزی
  • بررسی مدارک
  • آماده شدن برای فعالیت های بازدید در محل
  • اجارای ممیزی در محل
  • گزارش دهی ممیزی

 

دانلود
لطفا ابتدا در سایت ثبت نام کنید
ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید
فرمت و حجم فایل
VIP
منبع

 

 

  • هرگونه سوالی در رابطه با جزوه دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت HSE داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

    هر مطلبی لازم داشتید, کافیه سفارش دهید تا در سایت قرار گیرد.

 

حتما بخوانید:

چک لیست ممیزی مدیریت بهداشت حرفه ای سیستم HSE بر اساس مدل OGP

چک لیست های ممیزی و ارزیابی 5s

⇐  تشریح الزامات, مستند سازی و ممیزی داخلی سیستم مدیریت HSE

دستورالعمل بازرسی و ممیزی HSE

چک لیست ممیزی سیستم مدیریت محیط زیست

 

جزوه دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت HSE
رتبه 4 از بین 1 رای

متولد آذر 1369. کارشناس بهداشت حرفه اي ناپیوسته از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشم. باتوجه به پراکندگی موضوعات تصمیم به راه اندازی این سایت گرفته ام و در این راستا به یاری همه مهندسین نیازمندم. انشا... بتوانیم به کمک همه، سایت پر محتوایی برای همکاران داشته باشیم.
با عضویت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی ACGIH از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!! تعداد افراد فیدبرنر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید