اپلیکیشن کاربردی مدیریت ریسک و ارگونومی OSHIELD
اپلیکیشن کاربردی مدیریت ریسک و ارگونومی OSHIELD
اپلیکیشن کاربردی مدیریت ریسک و ارگونومی OSHIELD
حرفهای شو …
ساخته شده توسط گروه SciCode
این اپلیکیشن هم اکنون شامل دو بخش کلی است: بخشی مختص مدیریت ریسک شغلی و بخش دوم نیز برای ارزیابی پوسچر افراد شاغل (ارگونومی REBA) است.
قابلیتها و مزایای اپلیکیشن عبارت است از:
- شناسایی و تشخیص هوشمند و پوشش مخاطرات شغلی به همراه پیامدهای ناشی از آنها توسط نرمافزار
- ارائه هوشمند اقدامات کنترلی متناسب با مخاطرات شناسایی شده جهت رفع یا کاهش آنها
- شناسایی بصری اعضای بدن در معرض خطر
- کاهش خطاهای احتمالی در فرایند ارزیابی
- جلوگیری از آسیب دیدگی کارمندان و کارگران در بازههای زمانی کوتاه مدت و بلند مدت
- صرفه جویی زمانی قابل توجه
- صرفهجویی اقتصادی
- کاهش حداکثری استفاده از کاغذ به دلیل خروجی PDF
- ارائه تحلیل های آماری
- افزایش دانش و تسلط کاربر بر مخاطرات حوزههای مختلف شغلی
هم اکنون میتوانید نسخه آزمایشی این اپلیکیشن را از طریق لینک زیر از کافه بازار دانلود نمایید:
https://cafebazaar.ir/app/com.easyhseofficer.bodyposture
مخاطرات چه در صنایع و کارخانجات باشد، چه در آزمایشگاه ها، بیمارستانها و یا محیطهای درمانی دیگر، با هر پیامدی از جمله پیامدهای فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، روانی و ارگونومیکی همواره تهدیدکننده جان و سلامتی کارگران و پرسنل این اماکن هستند، از طرفی با رشد هرچه بیشتر حیطه های مربوطه، شدت پیامد و احتمال وقوع این مخاطرات دارای ابعاد مختلفی شده که برای مقابله با این مسئله، مدیریت ریسک که فرایندی مستمر است، بسیار اهمیت پیدا میکند.
این اپلیکیشن هم اکنون شامل دو بخش کلی است: بخشی برای مدیریت ریسک و بخش دوم نیز برای ارزیابی ارگونومی افراد شاغل است. در بخش مدیریت ریسک، نرمافزار قادر به شناسایی هوشمند مخاطرات مشاغل مختلف، پیامدهای ناشی از آنها و پیشنهاد اقدامات کنترلی متناسب با آنها به همراه جلوههای بصری است و طراحی این نرمافزار به گونهای است که همزمان به دانشجو یا کارشناس کمک شایانی در یادگیری مخاطرات فرایند شغلی و پیامدها و کنترلهای مورد نیاز آنها میکند، علاوه بر آن میتواند ارزیابی کمی و یا نیمه کمی ریسک را انجام داده و با مراجع استانداردی که برای آن در نظر گرفته شده مقایسه کند، قابل قبول یا غیر قابل قبول بودن ریسک را تعیین کند و نتایج کنترل های قبلی و کنونی را با هم مقایسه کرده و به صورت نمودارهای آماری قابل درک نمایش دهد، از طرفی زمان صرف شده را بسیار کاهش داده و به نصف و یا حتی کمتر میرساند، قابلیت پایش دورهای ارزیابی را دارد و میتواند زمانهای دقیق پایش را نیز ثبت کند.
لازم به ذکر است تمام این مراحل به صورت مجازی انجام میشوند، قابلیت شخصی سازی متناسب با نیاز کاربر را دارند و حتی توسط یک نفر هم قابل اجرا هستند، در هیچکدام از مراحل کار، نیازی به کاغذ نبوده و در مصرف کاغذ نیز صرفهجویی میشود و در نهایت تمام اطلاعات به صورت خروجی PDF برای کاربر به نمایش در میآید و هر چه بیشتر کاربر را در مدیریتی بهتر یاری میکند.
در بخش ارزیابی پوسچر افراد ( ارگونومی )، از مدل واقعی جهت درک بهتر کاربر در رابطه با روند ارزیابی استفاده شده تا فرد علاوه بر یادگیری روند کار، بتواند به ساده ترین حالت ممکن، ارزیابی را انجام داده و در نهایت علاوه بر اینکه نمره نهایی را به همراه نمودار آن مشاهده و تحلیل کند، میتواند با جلوههای بصری متوجه شود که کدام بخش یا بخش های بدن فرد بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند.
حتما بخوانید:
⇐ ارزیابی ارگونومی با استفاده از نرم افزار CATIA
⇐ مدل سازی پیامد حوادث فرایندی به کمک نرم افزارهای PHAST و ALOHA
⇐ لزوم نحوه انتخاب و بکارگیری نرم افزارهای اطلاعاتی در حوزه HSE
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)