• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید فروشگاه
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • انجمن
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
    • سفارش ترجمه
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | سیستم های مدیریتی | سیستم مدیریت HSE | اصطلاحات و تعاریف سیستم های مدیریت HSE

آموزه های HSE

اصطلاحات و تعاریف سیستم های مدیریت HSE

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: سیستم مدیریت HSEلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=67980

اصطلاحات و تعاریف سیستم های مدیریت HSE

0 دیدگاه /در سیستم مدیریت HSE/توسط Sirvan Sheikhi/لینک کوتاه https://acgih.ir/?p=67980

اصطلاحات و تعاریف سیستم های مدیریت HSE

اصطلاحات و تعاریف سیستم های مدیریت HSE

فرمت: PDF   تعداد صفحات: 14

سازمان: شخص یا گروهی از کارکنان که برای دستیابی به اهداف خود، وظایف خاص خود را همراه با مسئولیت ها، اختیارات و روابط دارند.

یادآوری ۱: مفهوم سازمان شامل شخص، تاجر منفرد، شرکت، گروه مجتمع شرکتها، موسسه تجاری، بنگاه کسب و کار، تجارتخانه، تشکیلات اقتصادی، نهاد مرجع، شراکت بین بنگاهی، انجمن، بنیاد خیریه یا مؤسسه یا بخشی یا ترکیبی از آنها چه به صورت سهامی یا غیر سهامی، اعم از ثبت شده یا نشده، بخش عمومی یا خصوصی می باشد، اما تنها به این موارد محدود نیست.

یادآوری ۲: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

سیستم مدیریت: مجموعه ای از اجزای مرتبط به هم یا متعامل یک سازمان برای تعیین خط مشی ها و اهداف و فرآیندهایی برای دستیابی به آن اهداف.

یادآوری ۱: یک سیستم مدیریت می تواند به یک یا چند رشته تخصصی بپردازد، به عنوان مثال مدیریت کیفیت، مدیریت امور مالی یا مدیریت زیست محیطی

یادآوری ۲: اجزای سیستم مدیریت، ساختار سازمان، نقش ها و مسئولیت ها، طرح ریزی، عملیات، خط مشی ها، رویه ها، مقررات، باورها، اهداف و فرآیندها برای دستیابی به اهداف سازمان را تعیین می کند.

یادآوری ۳: دامنه شمول یک سیستم مدیریت می تواند کل سازمان، حوزه های کاری خاص و معینی از سازمان، بخش های خاص و معینی از سازمان، یک یا چند حوزه کاری در میان یک گروه از سازمانها را شامل گردد.

یادآوری ۴: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

ذینفع: شخص یا سازمانی که می تواند بریک تصمیم یا فعالیت تأثیر گذارد یا از آن تأثیرپذیرد، یا خود را متأثر از آن بداند.

مثال: مشتریان، مالكان، کارکنان سازمان، تأمین کنندگان، بانکداران، تنظیم کنندگان مقررات، اتحادیه ها، شرکا یا جامعه ای که می تواند شامل رقبا یا گروه های مخالفت کننده باشد.

یادآوری: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

مدیریت ارشد: شخص یا گروهی از کارکنان که یک سازمان را در بالاترین سطح هدایت و کنترل می کنند.

یادآوری ۱: مدیریت ارشد قدرت آن را دارد که در درون سازمان اختیارات را تفویض و منابع را تأمین کند.

یادآوری ۲: اگر دامنه شمول سیستم مدیریت فقط بخشی از یک سازمان را پوشش دهد، در این صورت اصطلاح “مدیریت ارشد” به آنهایی که آن بخش از سازمان را هدایت و کنترل می کنند، اطلاق می شود.

یادآوری ۳: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

مدیریت: فعالیت های هماهنگ شده برای هدایت و کنترل یک سازمان. یادآوری: مدیریت می تواند شامل تعیین خط مشی ها و اهداف و فرآیندهایی برای دستیابی به این اهداف باشد.

دخیل کردن: شرکت دادن در یک فعالیت، رویداد یا وضعیت.

مشارکت دادن: درگیر کردن و سهم دادن در انجام فعالیت ها برای دستیابی به اهداف مشترک.

محیط کسب و کار سازمان: ترکیبی از مسائل درون سازمانی و برون سازمانی که می تواند بر رویکرد یک سازمان برای تعیین و دستیابی به اهداف آن تأثیر گذارد.

یادآوری ۱: اهداف سازمان می تواند مرتبط با محصولات و خدمات، سرمایه گذاری ها و رفتار سازمان با طرفهای ذینفع آن باشد.

یادآوری ۲: مفهوم محیط کسب و کار سازمان به همان اندازه که در سازمانهایی که در پی کسب منافع هستند، کاربرد دارد در سازمانهای غیرانتفاعی یا بخش خدمات عمومی نیز به کار میرود.

یادآوری ۳: شناخت زیرساخت می تواند به تعریف محیط کسب و کار سازمان کمک کند.

بهبود مداوم (مستمر): فعالیتی برای تقویت و ارتقای عملکرد می باشد.

یادآوری ۱: فرآیند تعیین اهداف و یافتن فرصت ها برای بهبود فرآیند مداومی است که از طریق استفاده از یافته های ممیزی و نتیجه گیری های ممیزی، تحلیل داده ها، بازنگری های مدیریت یا سایر طرق انجام می گیرد و عموما به اقدام اصلاحی یا اقدام پیشگیرانه منجر می گردد.

یادآوری ۲: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

یادآوری ۳: این فعالیت می تواند تکرار شونده باشد یا به صورت منفرد موردی انجام شود.

فعالیت: کوچکترین مورد کاری مشخص شده در یک پروژه یا سازمان.

فرآیند: مجموعه ای از فعالیت های مرتبط به هم یا متعامل که جهت ارائه نتیجه مورد نظر، از دروندادها استفاده می کند.

یادآوری ۱: اینکه “نتایج مورد نظر” حاصل از یک فرایند، برونداد، محصول یا خدمت نامیده شود به مضمون مرجع مورد نظر بستگی دارد.

یادآوری ۲: دروندادهای یک فرآیند عموما بروندادهای سایر فرآیندها و بروندادهای یک فرآیند عموما دروندادهای سایر فرآیندها می باشند.

یادآوری ۳: مجموعه دو یا بیش از دو فرآیند مرتبط به هم و متعامل به صورت دنبال هم را نیز می توان به عنوان یک فرآیند نامید.

یادآوری ۴: فرآیندها در یک سازمان عموما طرح ریزی می شوند و تحت شرایط کنترل شده به اجرا در می آیند تا ارزش افزایی حاصل شود.

یادآوری ۵: فرآیندی که انطباق برونداد حاصل از آن را نتوان به سهولت یا به طور اقتصادی صحه گذاری کرد غالبا “فرآیند ویژه” نامیده می شود.

یادآوری ۶: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

روش اجرایی: طریقه مشخص شده برای انجام یک فعالیت یا فرآیند .

برون سپاری کردن: ایجاد ترتیباتی که طبق آن یک سازمان بیرونی، بخشی از حوزه های کاری یا فرآیندهای سازمان را انجام میدهد.

یادآوری ۱: یک سازمان بیرونی، سازمانی خارج از دامنه شمول سیستم مدیریت است، هرچند که حوزه کاری با فرآیند برون سپاری شده در محدوده دامنه شمول باشد.

یادآوری ۲: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

محیط کار: مجموعه ای از شرایطی که کار تحت آن انجام می شود.

یادآوری: شرایط می تواند شامل عوامل فیزیکی، اجتماعی، روانشناختی و زیست محیطی باشد (مانند دما، روشنایی، طرح های تقدیر از کارکنان، تنش شغلی و ترکیب مواد موجود در هوا).

خط مشی: مقاصد و جهت گیری یک سازمان آن گونه که رسما توسط مدیریت ارشد آن بیان شده است.

یادآوری: این اصطلاح یکی از اصطلاحات مشترک و از تعاریف اصلی مربوط به استانداردهای سیستم مدیریت می باشد.

چشم انداز: جایگاهی آرمانی که سازمان تمایل دارد به آن دست یابد، آنگونه که توسط مدیریت ارشد آن بیان شده است.

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 118 KB فرمت: PDF آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

حتما بخوانید:

⇐ استقرار الزامات سیستم مدیریت HSE

⇐ کلیات سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست

⇐ دانلود جزوه آموزش HSE

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • Share on WhatsApp
  • اشتراک در LinkedIn
  • اشتراک در Reddit
  • اشتراک با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2018/02/آموزه-های-HSE.jpg 366 700 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2022-06-08 17:42:152022-06-08 17:42:15اصطلاحات و تعاریف سیستم های مدیریت HSE
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران mohebbi
  • آواتار کاربران majid.maddah
  • آواتار کاربران elahe.mo
  • آواتار کاربران PaydarErfan
  • آواتار کاربران mohammad.sh.h
  • آواتار کاربران Soriii.lashani
  • آواتار کاربران mohammad hossein anjomshoa
  • آواتار کاربران delshad
  • آواتار کاربران Zahrasayadyan
  • آواتار کاربران kamyabm9

تعداد کل کاربران ویژه: 11972

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه - تعداد افراد مشترک تعداد افراد فید برنر
  • نماد اعتماد الکترونیکی 2 ستاره
  • samandehi
قبلیبعدی
12
  • 09338413734
  • آ.غ - بوکان - خیابان سردار عزیزخان، کافی نت و نوشت افزار کالج
تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
رفتن به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 45938 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید + =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید − =

برگشت برای ورود به سایت