استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستانهای ایران (1398)

استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستانهای ایران (1398)

استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستانهای ایران (1398)

استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستانهای ایران (1398)

ویرایش چهارم / سال 1398

فرمت: Pdf   تعداد صفحات: 26

 

فهرست

الف – رهبری و مدیریت

  • الف- 1 رهبری و مدیریت کیفیت
  • الف- 2 مدیریت خطرِ حوادث و بلایا
  • الف- 3 مدیریت منابع انسانی و سلامت حرفه ای
  • الف- 4 مدیریت خدمات پرستاری
  • الف- 5 فناوری و مدیریت اطلاعات سلامت
  • الف- 6 بهداشت محیط
  • الف- 7 مدیریت تجهیزات پزشکی

ب – مراقبت و درمان

  • ب- 1 مراقبت های عمومی بالینی
  • ب- 2 مراقبت های حاد و اورژانس
  • ب- 3 مراقبت های جراحی و بیهوشی
  • ب- 4 مراقبت های مادر و نوزاد
  • ب- 5 پیشگیری و کنترل عفونت
  • ب- 6 مدیریت دارویی
  • ب- 7 خدمات تصویر برداری
  • ب- 8 خدمات آزمایشگاه
  • ب- 9 طب انتقال خون
  • ب- 10 خدمات سرپایی

ج- حمایت از گیرنده خدمت

  • ج- 1 تامین تسهیلات برای گیرنده خدمت
    ج- 2 احترام به حقوق گیرنده خدمت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون چند سال است که سعی دارد با تدوین و ممیزی استاندارد ملی اعتباربخشی بیمارستان­ های ایران، مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت شغلی و پایش رضایت مندی گیرندگان خدمات را در بیمارستان­ ها استقرار دهد.

اکنون آخرین ویرایش این استاندارد در سال 1398 منتشر شده و برای اجرا به بیمارستان­ ها ابلاغ شده است و می توانید نسخه جدید این استاندار را دانلود نمایید. علی­رغم کلیه آموزش­ های الزامی برای بیمارستان­ ها و سرپرستان واحد اعتباربخشی، همچنان اجرای برخی سنجه­ های این­ استاندارد برای بیمارستان ایجاد زحمت و صرف زمان زیاد می­ کند.

مفهوم اعتبار بخشي

اعتبار بخشي به معني ارزيابي سيستماتيک مراكز ارائه خدمات سلامت با استاندارد هاي مشخص است. استانداردهایی كه بر بهبود مداوم كيفيت، محور بودن بيمار و بهبود امنيت بيمار و كاركنان تاكيد دارد «اعتبار بخشي» براي تشريح كيفيت خدمات بهداشتي – درماني و به عنوان مبنای تفكر آن به كار گرفته مي شود.

خط مشی مراقبت هاي سلامت و درک آنچه به كيفيت مراقبت مربوط مي شود و تمركز برروي اصول بنيادي براي يكپارچه نمودن توسعه سيستم بهداشت و درمان و پويا نمودن آن، اساس «اعتبار بخشي »را تشكيل مي دهد.

نحوه اعتبار بخشي

در اجرای ارزیابی اعتباربخشی نسل نوین که براساس کتاب راهنمای استانداردهای اعتبار بخشی انجام می گیرد بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در سامانه اعتباربخشی ملی اطلاعات بیمارستانی خود را بارگذاری کرده و براساس برنامه زمانی مشخص که توسط دانشگاه به بیمارستان ها اعلام می گردد ارزیابی داخلی خود را به همراه سنجه های غیرقابل ارزیابی بارگذاری کرده و پس از تایید توسط اداره اعنبار بخشی معاونت درمان دانشگاه و ارسال به سامانه اعتباربخشی بیمارستان براساس برنامه تعیین شده و اطلاع زمان انجام ارزیابی اعتباربخشی توسط معاونت درمان با بهره گیری از ارزیابان منتخب وزارت متبوع و دانشگاه علوم پزشکی انجام می پذیرد؛ و امتیازات ارزیابی در سامانه ملی اعتباربخشی بارگذاری شده و طی گذشت زمانی مشخص برای بیمارستان کارنامه صادر گردیده و بر این اساس گواهینامه توسط وزارت متبوع صادر می گردد.

 

 

 

  • هر گونه سوالی در رابطه با استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستانهای ایران (1398) داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

    هر مطلبی لازم داشتید, کافیه سفارش دهید تا در سایت قرار گیرد.

 

حتما بخوانید:

سنجه های بهداشت حرفه ای در اعتبار بخشی بیمارستان

 

مدیر وبسایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای, علاقمند به ایمنی و بهداشت و نرم افزارهای مربوطه هستم و همراه با تیم تخصصی سعی می کنم که محیطی پرباری را برای شما عزیزان فراهم کنم.
با عضویت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی ACGIH از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!! تعداد افراد فید برنر
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله زیر را حل کنید: *