وظایف واحدهای مختلف اداره HSE
وظایف واحدهای مختلف اداره HSE
وظایف واحدهای مختلف اداره HSE
در اداره HSE واحد ها و بخش های مختفلی وجود داند که هر کدام دارای وظایف خاصی هستند که در اینجا شما با وظایف واحد های زیر آشنا می شوید:
-
واحد بهداشت
-
واحد آتش نشانی
-
واحد ایمنی
-
واحد محیط زیست
-
پدافند غیرعامل
-
واحد آموزش
وظایف و مأموریتهای واحد ایمنی:
- برنامه ريزي در زمينه حفظ و ارتقاء ايمني و كاهش مخاطرات مطابق دستورالعمل ها و مصوبات شركت …
- مشاركت دركميته هاي تخصصي HSE به منظور تدوين، روزآمد سازي و انطباق استانداردها و دستورالعمل هاي HSE در نيل به استانداردهاي ملي و بين المللي
- مطالعه و بررسي رويدادهاي قبلي و گزارشات ارائه شده از آمارحوادث و ارائه راهكارهاي لازم براي حداكثر سازي بستر ايمني براي كليه فعاليتهاي
- نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي ايمني در طرحها و پروژه هاي شركت
- مطالعه، بررسي و شناسائي محل ها و فعاليتهاي مخاطره آميز در شركت و اولويت بندي اجراي طرحهاي ايمن سازي
- نظارت بر عملكرد پيمانكاران شركت به منظور حصول اطمينان از اجراي قوانين و مقررات ايمني
- نظارت بر پيشرفت پروژه هاي ايمن سازي و ارائه گزارشهاي لازم به مافوق
- هماهنگي و همكاري در گسترش فرهنگ HSE در تمام فعاليتهاي شركت
- نظارت و بررسي قراردادهاي در حال انعقاد به منظور حصول اطمينان از منظور نمودن استانداردها و مقررات ايمني در قراردادها
- حضور به موقع در محل بروز حادثه و ارائه راهكارهاي لازم درخصوص مبارزه با وقايع رخ داده و تجزيه و تحليل آنها
- ايجاد محيط سالم و ايمن از نظر فيزيكي و رواني
- تهيه چك ليستها و بازرسي هاي موردي و دوره اي از واحدهاي عملياتي و كارگاهها
- تهيه گزارش تفضيلي از حوادث منجر به فوت، آتش سوزي هاي مهم و حوادث منجر به ايجاد خسارتهاي سنگين
- جمع آوري آمار و اطلاعات مربوط به حوادث جزئي ، ناتوان كننده ، تصادفات موتوري و آتش سوزيها و اطلاعات آمار مربوط به آموزش ايمني
- تهيه گزارش ماهانه از حوادث و آموزشهاي ايمني
- دريافت گزارشات روزانه مسئولين HSE پيمانكاران و بررسي آنها
- تهيه پلاكاردها و تابلوهاي هشدار دهنده، بازدارنده و آموزشي ايمني و اقدام جهت نصب آنها
- بررسي و بازنويسي دستورالعمل ها و روشهاي اجرايي ايمني در سيستم مديريت IMS
- كنترل پروانه هاي كار (گرم ، سرد ، ورود ، … )
وظایف و مأموریتهای واحد بهداشت صنعتی:
- نگهداري، پردازش و بروز رساني اطلاعات و آمار مرتبط با مخاطرات بهداشتي محيط كار
- نگهداري، پردازش و بروز رساني و پيگيري نتايج ارزيابي محيط كار
- نگهداري و پردازش اطلاعات طرح پايش و ارائه گزارش از نتايج آن
- انجام محاسبات مورد نياز براي عوامل زيان آور فيزيكي، شيميايي، رواني، مكانيكي و بيولوژيكي
- ارزيابي راه حل هاي كنترلي مخاطرات بهداشتي با استفاده از شاخص هاي تعيين شده
- بررسي ارتباط عوامل زيان آور با حوادث
- بررسي ارتباط بيماريهاي شغلي و شيوع آنها با حوادث
- ارائه تمهيدات فني و مديريتي جهت كنترل ريسك مخاطرات شناسايي شده برحسب ارزيابي و اولويتهاي انجام شده
- ايجاد پايگاه داده اي MSDS
ماموریت های مرتبط با بهداشت شغلی
- طبقه بندي بيماريهاي شغلي
- زمان بندي معاينات كاركنان بر پايه پارامترهاي تعيين شده
- نگهداري، پردازش و بروزرساني اطلاعات معاينات كاركنان و ارائه گزارشات مورد نياز شامل نتايج حاصل از سلامت شغلي كاركنان، انواع بيماريهاي شغلي و آسيب ها، روزهاي كاري از دست رفته و يا محدوديت ايجاد شده در كار فرد، فوت و …
- ايجاد نمودارهاي مرتبط با تغييرات شاخص هاي بيومتريك كاركنان در طول زمان و براي كل مجموعه
- پيگيري و نظارت بر فرآيند معاينات شغلي كاركنان شامل معاينات قبل از استخدام، معاينات ويژه ، بيماري شغلي و صدمات پرسنلي، بررسي روشهاي كاهش شدت آسيب يا بيماري و رفع علل شغلي مرتبط
- مديريت غيبت هاي ناشي از كار شامل بررسي و ارزيابي علي و معلولي (Cause & Effect) و رفع علل شغلي عيب ها
- ايجاد پايگاه داده اي براي بيماريهاي شغلي مرتبط با فعاليتهاي شركت
ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید:
حتما بخوانید:
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)