• آموزش VIP
Phone: 09338413734
  • 0سبد خرید
سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای
  • خانه
    • پرتال
    • سایت متخصصین بهداشت و درمان
  • وبلاگ
  • فروشگاه
    • سبد خرید
    • پرداخت
    • راهنمای خرید
    • دانلود محصولاتی که خریدم!
    • بازنشانی گذرواژه
  • تبلیغات
  • استخدام
    • ثبت روزمه
    • ثبت آگهی استخدام
    • نویسندگی
  • خدمات
  • ابزارهای آنلاین
    • ابزار حمل دستی بار
    • ابزارهای اندازه گیری صدا
    • ابزار سن و روشنایی
  • ورود یا ثبت نام
  • ▼خروج از حساب کاربری
    • ویرایش حساب کاربری
  • منو منو

خانه | مدیریت بحران | راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری

راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری

راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری

نویسنده: Sirvan Sheikhiدسته بندی: مدیریت بحرانلینک کوتاه: https://acgih.ir/?p=70685

راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری

0 دیدگاه/در مدیریت بحران/توسط Sirvan Sheikhi

راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری

راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری

 

هدف: هدف از تدوین این راهنما، ارائه چارچوبی برای تعیین ساختار تیم مدیریت شرایط اضطراری، تعیین وظایف کلان و تسهیل هدایت و راهبری سیستم مدیریت شرایط اضطراری شرکت های پتروشیمی، تحت هدایت این تیم است.

دامنه کاربرد: دامنه کاربرد این راهنما مشتمل بر همه شرکت های پتروشیمی و شرکتهای زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

 مسئولیت ها: 

  •  مسئولیت نظارت عالیه بر پیادهسازی و اجرای این سند بر عهده مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی است. در شرکت های زیر مجموعه هلدینگ ها، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این سند بر عهده HSE هلدینگ مربوطه است.
  •  مسئولیت بازنگری و بروزرسانی این سند، بر عهده مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.
  •  مسئولیت اجرا و پیاده سازی این سند در تمامی شرکت های ذکر شده در دامنه کاربرد، برعهده مدیریت ارشد آن شرکت است.

منابع و مراجع:

  •  راهنمای مدیریت شرایط اضطراری در صنعت نفت MOP-HSED-Gl-204
  • BS 11200: Crisis management, Guidance and good practice, 2014
  • FEMA National Incident Management System

تعاریف:

تیم مدیریت شرایط اضطراری (EMT -Team Management Emergency) تیمی است که با راهبری مدیر شرایط اضطراری و با حضور جمعی از مدیران ارشد، متخصصان و مشاوران ایشان و با هدف مدیریت مؤثر حوادث بزرگ تشکیل می شود.

مرکز مدیریت ارتباطات (CMT -Center Management Communication) در حوادثی که ابعاد رسانه ای گسترده داشته و به اطلاع رسانی مداوم اخبار حادثه نیاز است، تیم مدیریت شرایط اضطراری میتواند یک مرکز اطلاع رسانی حادثه را در کنار مرکز مدیریت شرایط اضطراری راه اندازی کند. این کار با هدف برداشتن بار کاری از تیم مدیریت شرایط اضطراری و تسهیل فعالیت های آن انجام می شود.

تشکیل و راه اندازی تیم مدیریت شرایط اضطراری:

وظایف اصلی تیم مدیریت شرایط اضطراری

  • وظایف اصلی و کلان تیم مدیریت شرایط اضطراری هر شرکت شامل (و نه محدود به) موارد زیر می شود:
  • سیاست گذاری، راهبری و هدایت سیستم مدیریت شرایط اضطراری.
  • کنترل و مدیریت حوادث بزرگ در سطح داخلی شرکت.
  • ایجاد و حفظ ارتباطات سریع و مؤثر داخلی و خارجی در شرایط اضطراری.
  • تعیین نقش ها، مسئولیت ها و وظایف هر یک از امور سازمانی در شرایط اضطراری.
  • ایجاد یک فرایند شفاف تصمیم گیری از طریق دریافت اطلاعات از صحنه حادثه.
  • مدیریت مؤثر حادثه از طریق حمایت از فعالیت های کنترلی انجام شده در صحنه حادثه توسط فرمانده
  • سیاست گذاری و تعیین اهداف استراتژیک حادثه.
  • ثبت و مستندسازی حادثه، تصمیمات و اقدامات.
  • تدوین استراتژی های بازیابی پس از پایان حادثه.

انتخاب و معرفی اعضا:

همه شرکت ها باید ساختار مشخصی از مدیران ارشد شرکت را به عنوان تیم مدیریت شرایط اضطراری (EMT) مشخص و ایجاد کنند. این تیم مسئولیت راهبری و سیاست گذاری سیستم مدیریت شرایط اضطراری شرکت را بر عهده داشته و در حوادث بزرگ که تیم فرماندهی حادثه به حمایت های مدیریتی نیاز داشته باشند، فعال می شود.

همه اعضای این تیم باید با حکم و ابلاغ رسمی مدیر شرایط اضطراری شرکت منصوب شده و به طور رسمی در سطح شرکت معرفی شوند.

اعضای تیم مدیریت شرایط اضطراری شرکت های پتروشیمی در مناطق متمرکز باید به مدیر شرایط اضطراری سطح یک تکمیلی و سطح دو معرفی شده و در سایر شرکت ها نیز باید به مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی معرفی شوند. اعضای انتخاب شده EMT باید ترجیحا از مدیران ارشد شرکت باشند. هریک از اعضای تیم مدیریت شرایط اضطراری باید یک نفر جانشین با سطح مشابه صلاحیت و اختیارات داشته باشند. مدیر تیم شرایط اضطراری از این قاعده مستثنا بوده و باید تا دو سطح جانشین معرفی شده داشته باشد.

محل استقرار اصلی اعضای EMT هر شرکت در مرکز مدیریت شرایط اضطراری آن است. الزامات این مرکز در سند مربوطه مشخص شده است.

مدیریت و راهبری تیم مدیریت شرایط اضطراری هر شرکت بر عهده مدیر شرایط اضطراری آن شرکت است. مدیرعامل هر شرکت، مدیر شرایط اضطراری آن شرکت بوده و در غیاب او مسئولیت های مشخص شده به جانشینان او منتقل می شود.

دبیری جلسات تیم مدیریت شرایط اضطراری بر عهده رئیس HSE شرکت بوده و در غیر این صورت، باید یک دبیر مشخص توسط مدیر شرایط اضطراری شرکت منصوب و معرفی شود.

توصیه می شود اعضای تیم مدیریت شرایط اضطراری به دو بخش اعضای اصلی و اعضای فرعی تقسیم شوند. اعضای اصلی، هسته مرکزی تیم مدیریت شرایط اضطراری را تشکیل داده و باید در همه حوادث نیازمند فعال سازی EMT در تیم مدیریت شرایط اضطراری حاضر باشند. اعضای فرعی نیز شامل سایر مدیران کلیدی شرکت هستند که بسته به نیازهای حادثه رویداد و به تشخیص مدیر شرایط اضطراری و دبیر تیم به ساختار اصلی اضافه می شوند.

پست های اصلی تیم مدیریت شرایط اضطراری شامل موارد زیر هستند:

  • مدیر شرایط اضطراری
  • دبیر جلسه
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر تولید/ بهره برداری
  • امور حقوقی

سایر پست های تیم مدیریت شرایط اضطراری میتوانند شامل (و نه محدود به) موارد زیر شوند:

  • روابط عمومی
  • تعمیرات
  • حراست
  • فناوری اطلاعات
  • امور مالی
  • تدارکات

ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.

برای دیدن لینک دانلود در سایت ثبت نام و اکانت خود را ویژه کنید
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...

 

حجم: 132KB فرمت: Pdf آموزش فعال کردن اکانت ویژه (VIP)

حتما بخوانید:

⇐ مدیریت شرایط اضطراری در صنایع پتروشیمی

⇐ سیستم فرماندهی حادثه و مدیریت صحنه

⇐ تهیه طرح های پاسخ اضطراری (EAP)

⇐ مدیریت لایه های حفاظتی در سناریوهای اضطراری

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این نوشته
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در واتس اپ
  • اشتراک گذاری در LinkedIn
  • اشتراک گذاری در Reddit
  • اشتراک گذاری با ایمیل
https://acgih.ir/wp-content/uploads/2023/06/Emergency-management-team.webp 423 700 Sirvan Sheikhi https://acgih.ir/wp-content/uploads/2019/12/lego.png Sirvan Sheikhi2023-06-14 18:14:102023-06-14 18:14:10راهنمای تشکیل تیم مدیریت شرایط اضطراری
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ورود
عضویت

دسته‌ها

آخرین کاربران Vip

  • آواتار کاربران yosef
  • آواتار کاربران Hamin
  • آواتار کاربران Zahra_naemi77
  • آواتار کاربران saharahimi
  • آواتار کاربران Mehdi cheldavi
  • آواتار کاربران Pariya
  • آواتار کاربران Shahab abdi
  • آواتار کاربران a.sohrabi
  • آواتار کاربران Hn2560
  • آواتار کاربران HSE.FIDAR

تعداد کاربران ویژه: 22544

تبلیغات متنی

  • 1000 نکته کنکوری + خلاصه جزوات ارشد بهداشت حرفه ای
  • جزوات و سوالات تستی آزمون استخدامی
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
  • تبلیغات شما در این مکان

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

عضویت در خبرنامه





تمام حقوق مادی و معنوی برای دانشجویان بهداشت حرفه ای محفوظ است
  • ارسال مطلب
  • ارتباط با ما
  • درباره ما و قوانین سایت
اسکرول به بالا
  • ورود
  • عضویت

فراموشی رمز عبور؟

به جامعه 17736 نفری مهندسین سایت بپیوندید
:معادله را حل کنید − =
هر مشکلی در فرایند ثبت نام داشتید از طریق پیامک به شماره 09338413734 اطلاع دهید. (از مرورگرهای کروم و موزیلا استفاده کنید)

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم. ایمیل بازیابی معمولا به پوشه SPAM فرستاده می شود.

:معادله را حل کنید − =

برگشت برای ورود به سایت